به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه و جمعی از جوانان روستای دره ناخی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد روز جمعه به منظور گسترش فرهنگ درختکاری، نوسازی مراتع و حفاظت از جنگل ها در حرکتی خودجوش پنج هزار بذر مرغوب بلوط را در مراتع، قبرستان و زمین های اطراف روستای خود کاشتند.
دهیار روستای دره ناخی پیرامون این اقدام به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام جوانان روستا در راستای حفظ محیط زیست و حفاظت از جنگل ها و همچنین نهادینه شدن فرهنگ درختکاری در جامعه انجام شد.
دلیر نوری ادامه داد: کاشت بذرهای مرغوب بلوط یکی از برنامه های مهم جوانان روستای دره ناخی بود در همین راستا در فصل پاییز اقدام به جمع آوری پنج هزار بذر بلوط از درختان مرغوب بلوط در جنگل های اطراف شد.
او با بیان اینکه اداره منابع طبیعی شهرستان سروآباد از این اقدام خودجوش، خلاقانه و متفاوت جوانان روستای دره ناخی بی اطلاع بود افزود: روز جمعه با هماهنگی و همکاری امام جماعت روستا، بذرهای بلوط جمع آوری شده در 2 هکتار از مراتع و زمین های اطراف روستا کاشته شد.
وی ابراز امیدواری کرد حفاظت از منابع طبیعی، محیط زیست و درختکاری در بین جوانان روستاهای اطراف نیز به صورت یک فرهنگ نهادینه شود.
به گزارش ایرنا از مساحت 120 هزار هکتاری شهرستان سروآباد 57 هزار هکتار آن مناطق حفاظت شده کوسالان و شاهو است که بر اساس مصوبات دولت در سال 1387 به جمع مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در آمده و تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار، 17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی شناسایی شده است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.