به گزارش خبرنگار ایرنا در آئین تشییع 2 شهید در قروه که از مقابل مسجد جامع این شهر نماینده ولی فقیه در کردستان، فرماندار قروه، برخی دیگر از مسئولین و جمع زیادی از مردم حضور داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان روز پنجشنبه در مراسم تشییع و پیکر پاک دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه گفت: شهدای عزیز کشورمان بعد از 38 سال، پیدا شدند و این نهضت، حرکت و ذخیره دفاع مقدس تمام نمی شود.
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی افزود: این ذخایر را خدا برای یادآوری، تذکر و حیات به ملت می دهد.
وی ادامه داد: هر وقت نام و یاد شهداء و پیکر شهیدی به شهرستانی می آید تحولی در آن منطقه ایجاد می کند و شهر را زنده می کند.
وی اظهار کرد: امروز هم پیکر پاک شهدای گمنام که به عشق حضرت زهرا(س) به جبهه های حق علیه باطل رفتند و برای رسیدن به شهادت دنبال سربند یا زهرا بودند در این روز مهم در شهر قروه تشییع می شوند و فضای شهر را دگرگون می کنند.
به گفته وی مردم شهرستان قروه مردم انقلابی، متدین و قدر شناسی هستند که در این هوای سرد در تشییع پیکر شهداء حاضر شدند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: درود بر بزرگ مرد بزرگ تاریخ امام راحل که زمینه را برای شهادت فراهم و تحولی در ملت ایجاد کرد.
وی ادامه داد: انسان های پاک، مخلص، بصیر و انقلابی و انسان هایی که با شور و نشاط در برابر هیچ ستمگری سرخم نکردند و عزت آفریدند تا همه دنیا به خاطر 38 سال ایستادگی، ملت ایران را بستایند.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که دشمنان هر کاری که توانستند انجام دادند و اگر کاری نکردند نتوانستند، اظهار کرد: دشمنان همواره برای ناامن کردن کشور، از مکر و حیله هایی همچون جنگ تحمیلی، نفوذ و تحریم اقتصادی بهره می گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: همه انسان ها مرگ را تجربه می کنند اما خوشا به حال انسان هایی که در راه خدا جهاد کردند و در اطاعت از خدا جانشان را اهداء کردند.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: محبوب ترین فرد در نزد پیامبر اسلام حضرت فاطمه(س) بود و این محبتی است که در عزای حضرت زهرا(س) گریان و عزادار باشیم.
وی ادامه داد: مصیبت حضرت زهرا(س) را مردم بزرگ می دانند و همه باید در مسیر و اهداف شهداء گام برداریم.
36 شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی در شهرستان های مختلف استان کردستان تدفین شده اند.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی /انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.