حجت الاسلام علی مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص نتایج و عملکرد دولت با اجرای تحول سلامت در شهرستان بیجار اظهار کرد: به خاطر دارم در ابتدای اجرای این طرح برخی مدعی بودند که این طرح موقتی است و دوام نخواهد داشت ولی اکنون بعد از سه سال و نیم اجرای درست آن، همگان باور دارند، انقلابی در زمینه ارتقای سلامت مردم رخ داده است.
وی ادامه داد: درگذشته ناخرسندی هایی و مراجعاتی در زمینه هزینه های عمل جراحی و بستری در بیمارستان وجود داشت اما در مدت چند سال اخیر کسی برای شکایت از هزینه درمان مراجعه نکرده است این نشان می دهد که با اجرای این طرح، هزینه ها روی دست دولت افتاده است.
او گفت: دولت با قبول کاری بسیار بزرگ موجب شد مردم برای خیلی از امور درمان و بیمارستانی هیچ نگرانی نداشته باشند و فقط دغدغه بهبودی تنها رنج آنها باشد و توانست با ایجاد بیمه سلامت، دسترسی آسانی را برای بیمارانی که تا کنون از خدمات بیمه ای بهره مند نشده بودند فراهم نماید تا زیر چتر حمایتی طرح سلامت بروند.
حجت الاسلام مرادی به موضوع محرومیت شهرستان بیجار و سکونت بخشی ازمحرومین و نیازمندان در روستاها پرداخت و اظهارکرد: مردم این منطقه، بسیار سخت کوش و مقاوم هستند و به خاطر بضاعت مالی کم بعد از تحمل بیماری و درد پس از چند روز به درمانگاه مراجعه می کردند و این به یکی از مشکلات ثابت مردم در روستاها شده بود.
رئیس شئونات اسلامی بیجار به فعال شدن خانه بهداشت روستایی در اغلب روستاهای شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: اکنون بسیاری از روستاهای بالای 20خانوار دارای خانه بهداشت هستند.
مدرس حوزه علمیه بیجار ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت یازدهم، در زمینه حضور متخصصان در شهرستان تلاش چشمگیری رخ داد و اکنون بیش از 20متخصص در بیجارحضور دارند که کاری بی سابقه است.
امام جمعه بیجار با بیان اینکه بخش سلامت و بهداشت در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: الحمدالله با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاخص های بهداشتی و سلامت مردم ارتقاء یافت و این اهمیت موضوع برای معاندین در خصوص موضوع بهداشت و سلامتی مسلمانان بسیار ناخشود کننده است.
امام جمعه اهل سنت بیجار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرح تحول نظام سلامت علاوه بر اینکه در کاهش هزینه های درمانی مردم تاثیر مثبت و خرسند کننده ای داشت و حتی سیر بهبودی بیماری را تسریع نماید توانست دربخش های زیرساخت، توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستانی و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تاثیرات بسزایی داشته باشد.
ماموستا محمدی به گستردگی طرح در کل کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: این حجم کاری و پوشش کل کشور به واقع اجرای عدالت در حوزه سلامت است که باید آن را از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت برای موفقیت دولت بر شمرد و ثابت کرد امکانات فقط برای تهران و برخی شهرها نیست.
وی به مبلغ یک چهارم هزینه معاینه پس ازاجرای طرح سلامت از جیب مردم اشاره کرد و گفت: بسیاری از خانواده های پر جمعیت از پرداخت هزینه حدود 300 هزار ریال برای یک معاینه ناتوان بودند ولی حالا می توانند باهمان مبلغ هفت نفر از اعضای خانواده به پزشک مراجعه کنند.
ماموستا محمدی حذف رویه ناخوشایند زیرمیزی را یکی از مهمترین نقاط قوت طرح تحول سلامت بیان کرد و گفت: یکی دیگر از نقاط مثبت طرح تحول، کاهش دریافت زیرمیزی پزشکان بود که تحقیقات نشان داده است، این دریافت غیر شرعی تا چندین میلیارد ریال در کشور بالغ شده بود که اکنون بسیار کاهش یافته است.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
1904/7350
خبرنگار: سید باقر سبحانی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.