به گزارش ایرنا بیژن زندیه شامگاه دوشنبه در نشست شورای آسیب های اجتماعی شهرستان بیجار گفت: درحال حاضر وضعیت سلامت اجتماعی در بیجار در بهترین جایگاه اخلاقی قرار دارد و آسیب حادی وجود ندارد و نباید چند رفتار سبک را به کل شهرستان تسری داد.
به گفته وی یکی از مهمترین راهکارهایی که می تواند پایداری بسیار زیادی داشته باشد، استفاده از توان و ظرفیت مردم در چارچوپ قانون برای مبارزه با آسیب های اجتماعی
به منظور ارتقای سطح سلامت اجتماعی مردم است.
رئیس ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیجار با دعوت از همه ارگانها و نهادهای مردمی برای تشکیل کارگروه های مناسب موضوع پیشگیری اظهار کرد: قطعا پیشگیری هر چقدر هم هزینه داشته باشد از هزینه های درمان و مبارزه که نتیجه کمی هم دارد، معقول تر است.
زندیه از فعال شدن 6سازمان مردم نهاد در 2 سال اخیر خبرداد و گفت: تعداد سازمانهای مردم نهاد در قیاس با قدمت و جمعیت شهرستان بیجار در گذشته بسیار کم بوده است و باید این نقص جبران شود.
به گفته زندیه آسیب های اجتماعی مانند توهین و اهانت در جامعه بسیار رواج یافته و باید برای ترویج حسنات اخلاقی، برنامه ریزی فرهنگی نمود و مساجد بهترین مکان برای این موضوع است.
فرماندار شهرستان بیجار گفت: یکی از عوامل موثر در موفق نبودن جذب سرمایه گذار در بیجار وجود سیأت اخلاقی است که دربرخی برخوردهای نسجیده وجود دارد هرچند ممکن است از نظر برخی ها این موضوع چیزی مهمی نیست نباشد، ولی به تجربه ثابت شده است که برای یک سرمایه گذار از جایگاه زیادی برخودار است.
فرماندار شهرستان بیجار در ادامه از وضعیت لجام گسیخته فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: باید برای این موضوع قوانین منسجم با پشتوانه مناسب اندیشه شود، وضعیت فعلی با تذکر و یادآوری به سرانجام خوبی نمی رسد.
زندیه خواستار نظارت قوی و مستمر بر رفتار و عملکرد مدیران کانال های تلگرامی و اقدامات شبکه های مجازی شد و گفت: برخی از این کاربران و مدیران وقتی تذکری دریافت می کنند، آن را به عنوان افتخار در جامعه نشر می دهند و همه چیز را به سخره گرفته اند.
فرماندار بیجار با بیان اینکه در حال حاضر بهترین شکل تعامل و همکاری بین مدیران شهرستان حاکم است اظهارکرد: بیش از 90 درصد مدیران این شهرستان بومی هستند، لذا نمی توان آنها را از مردم دور دانست و مدیر کانال تلگرامی را دلسوز و مردمی معرفی نمود.
زندیه ضمن مردود دانستن هرنوع تقابل بین مدیریت شهرستان ادامه داد: تاثیر مدیران بر نشر سجایای اخلاقی و حضور پر رنگ تر در میان مردم و مساجد، می تواند به تبیین و ترویج بیشتر حسنات اخلاقی کمک کند.
به نظر فرماندار اهانت و توهین از سوی افرادی صورت خواهد گرفت که از ظرفیت اجتماعی و سعه صدر اخلاقی ضعیفی برخوردار هستند و گرنه افراد متخلق به اخلاق اسلامی و انسانی با توهین و اهانت میانه ای ندارند.
زندیه به همراهی و هفمکری مردم، معتمدین محل و بخصوص سمن ها برای فرهنگ سازی و رشد موازین اخلاقی تاکید کرد و از هر نوع همکاری فرمانداری این شهرستان در این زمینه ها خبرداد.
/19047350
خبرنگار: سید باقر سبحانی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.