به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در همایش فصلی روحانیون استان در سنندج افزود: مبلغان همواره در طول تاریخ دشمنان سرسختی داشته‌اند و در راه رسیدن به اهدافشان سختی‌ها و مصیبت‌ها و مرارت‌های زیادی کشیده اند.
وی اظهار کرد: مبلغان دینی باید بدانند که حساب صبر و تحمل آنان با خداست و هدف از استقرار روحانیون مستقر در سطح استان علاوه بر اینکه به‌عنوان یکی از طرح‌های سازمان تبلیغات اسلامی مطرح است فعالیت در عرصه فرهنگی در مناطق محروم است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: روحانیون عالمانی ایثارگر هستند که از وابستگی به محل ولادت، محل سکونت اقوام و بستگان گذشته و برای تبلیغ دین مبین اسلام رهسپار مناطق مورد نیاز شده‌اند.
وی هدف از استقرار روحانیون در مناطق محروم را فرهنگ‌سازی براساس تعالیم بلند قرآنی و اسلامی، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، پاسخگویی به نیازهای مذهبی و دینی و شرعی مردم و حضور محبت‌آمیز و دوستان در میان مردم و اجتماع دانست.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان خواستار همکاری روحانیون مستقر استان با نهادهای فرهنگی، آموزشی، مدرسه، دانشگاه و بسیج شد و گفت: مهمترین منبع روحانیون برای آموزش مردم باید قرآن، احادیث و احکام الهی باشد.
در ادامه این همایش، روحانیون نیز به ارائه برنامه‌ها و پیشنهادات و همچنین مشکلات فرا روی فعالیت‌های خود پرداختند.
در سال جاری 2 هزار و 70 روحانی مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای تبلیغ در زمینه های مختلف به مناطق محروم و فاقد روحانی استان اعزام شده اند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.