عطاالله فرهادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعه و شناخت روی تمامی ظرفیت ها شهرستان برای بالا بردن میانگین فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در جامعه از وظایف مسئولان زی ربط و افراد باسواد شهرستان است.
وی اظهار کرد: ساختمان‌های بدون استفاده دولتی در صورتی که فضایی مناسب برای ایجاد کتابخانه باشند می توانند برای رسیدن به اهداف فرهنگی مفید باشد.
وی اضافه کرد: دهیاران، شوراهای اسلامی، مردم و نهادهای فرهنگی متولی با کمک همدیگر می توانند این مکان‌ها را به کتابخانه تبدیل کنند.
به گفته او در راستای ارتقای شاخص‌مطالعه در روستاها کتابخانه‌های عمومی مشارکتی فرصتی مناسب برای ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه در روستاها است.
معاون فرماندار شهرستان کامیاران ایجاد فضاهای فرهنگی را مناسب ترین ابزار برای مقابله با تهدیدات و مشکلات اجتماعی دانست و گفت: حمایت از نهادهای فرهنگی که در راستای ارتقای سطح آگاهی، بصیر‌ت و توسعه جامعه فعالیت می کنند وظیفه تمامی مسئولان است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان کامیاران هشت کتابخانه عمومی نهادی و یک کتابخانه مشارکتی با 79 هزار جلد کتاب وجود دارد و از آن هشت کتابخانه چهار باب آن در روستاهای این شهرستان قرار دارد.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.