رضا طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال جاری 410 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکی و صندوق اشتغال نیازمندان، به اشتغال مددجویان کمیته امداد کردستان اختصاص داده‌ شده است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 هزار و 400 مددجوی تحت پوشش این نهاد در استان باهدف ایجاد اشتغال از اول ساری جاری استعداد سنجی شغلی شده‌اند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: 9 هزار نفر از این افراد زنان سرپرست خانوار، 11 هزار نفر مددجویان روستایی و 15 هزار نفر نیز مستعد و نیازمند آموزش‌های فنی و کارآفرینی هستند.
وی ادامه داد: پس از استعداد سنجی شغلی در میان مددجویان تحت حمایت و برگزاری دوره‌های آموزشی، به این افراد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌شود.
به گفته وی همچنین این نهاد از طریق کاریابی، 640 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کرده است.
طاهری اظهار کرد: همچنین در سال جاری هشت هزار و 130 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای و کارآفرینی را گذارنده اند و پنج هزار و 300 مددجوی تحت حمایت نیز مشاوره شغلی ‌شده‌اند.
وی در ادامه بابیان اینکه نظارت بر طرح‌های اشتغال ایجادشده یکی از برنامه‌هایی است که باهدف پایداری طرح‌های شغلی ایجادشده انجام می‌شود، گفت: در این راستا 35 هزار بازدید برای 14 هزار و 500 طرح اشتغال ایجادشده از اول سال جاری تاکنون انجام‌شده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: در صورت تخصیص مانده منابع بانکی اشتغال سال جاری به مبلغ 84 میلیارد ریال، این نهاد در استان آمادگی ایجاد 550 فرصت شغلی جدید دیگر برای مددجویان تحت پوشش را دارد.
وی هدف اساسی کمیته امداد امام خمینی(ره) را خودکفایی، توانمندی و استقلال مالی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت و کاهش وابستگی آن‌ها به این نهاد عنوان کرد.
هم اکنون و با خروج بیش از هشت هزار خانوار از چرخه حمایت های امداد بیش از 45 هزار خانواده کردستانی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره)استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.