به گزارش ایرنا، حسین فیروزی روز شنبه در همایش 'نقش دانشجویان دانشگاههای استان در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر' در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج،نقش دانشجویان را در آگاهی بخشی به جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: انتقال آموزش ها به روستاها و تبیین پیامدهای غیر قابل جبران اعتیاد به مردم ضروری است.
وی ااضافه کرد:دانشجویان بهترین گروه برای تبیین، بررسی و واکاوی آسیب های اجتماعی هستند، در همین راستا این قشر می توانند در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی نقش حائز اهمیتی ایفاء کنند.
وی مبارزه با آسیب های اجتماعی را نیازمند کار علمی، دانش بنیان و تحقیقی دانست و گفت: پرداختن به آسیب های اجتماعی بدون بهره گیری از اصول علمی انرژی ما را به هدر می دهد و نمی توان نتایج مطلوبی بدست آورد.
فیروزی اظهارکرد: دانشجویان به عنوان قشر پژوهشگر و نخبه جامعه داوطلبانه سازمان هایی ایجاد کنند و آغازگر این آموزش ها باشند همچنین این قشر می توانند با تجمع های دانشجویی، آموزش مهارت های زندگی نتایج پژوهش ها را در جامعه عملیاتی کنند.
وی افزود: دانشجویان می توانند با تجمع های دانشجویی، آموزش مهارت های زندگی نتایج پژوهش ها را در جامعه عملیاتی کنند.
به گفته وی، دانشجویان می توانند علل گرایش به اعتیاد تبیین و بررسی کنند و زمینه کار برای نیروی انتظامی، بهزیستی و سایر ارگان ها هموار کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان توصیف، تبیین و بررسی آسیب های اجتماعی را راهکار مبارزه با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بررسی آسیب های اجتماعی کار علما و دانشمندان است.
وی آموزش و آگاهی بخشی به جامعه را بهترین راهکار پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و افزود: با برگزاری برنامه های آموزشی می توان از انحراف افراد به دام اعتیاد پیشگیری کرد.
وی اظهارکرد: اعتیاد و مواد مخدر یک معضل اجتماعی خانمانسوز است، تهدید جدی برای سلامت خانواده و جامعه محسوب می شود و آسیب غیر قابل جبرانی بر فرد و جامعه وارد می کند.
داد.
به گفته وی،آرمان گرایی بی عمل و غیر مسئولانه در آموزه های فرهنگی دینی ما جای ندارد بلکه حضور در عرصه های اجتماعی و اقتصادی نیازمند عمل گرایی و احساس مسئولیت است.
در پایان همایش از تعدادی از دانشجویان و پژوهشگران اعتیاد تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
هم اکنون تعداد 20 هزار معتاد در استان کردستان وجود دارد،سن اعتیاد در کشور 21 سال و این شاخص در استان کردستان 22 تا 23 سال است، شاخص اعتیاد زنان در کشور 10 درصد و این شاخص در کردستان بین چهار تا 6 درصد است.
به گفته مسئولان مبارزه با مواد مخدر میزان کشفیات استان کردستان در سال جاری نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است.
دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1371 از تجمیع دانشکده های پزشکی و پرستاری مامایی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارتقاء پیدا کرد.
در حال حاضر این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی ،پرستاری و مامایی است.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.