به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، حسین فیروزی در نشست تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در آموزش‌های مهارتی به تولید اشتغال در استان گریزی زد و افزود: استان کردستان به دلیل ظرفیت بالا و نیروی کار خبره می‌تواند پرچمدار طرح تکاپو در سطح کشور باشد.
وی با اشاره به وجود شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کردستان اظهار کرد: می‌خواهیم شرایط پیشرفت IT و ICT را در سطح استان فراهم کنیم.
وی توجه به ساخت محصولات جهان روا را توصیه کرد و گفت: باید از نیروی انسانی خبره حاضر در استان استفاده شود تا به تولیدات جهانی دست پیدا کنیم.
معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان اضافه کرد: در هفته آینده با کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و شرکت های متخصص قراردادی را تنظیم و تسهیلات بلاعوضی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا به ۲۰۰ نفر آموزش‌های لازم را در زمینه فناوری اطلاعات بدهند.
فیروزی به اشتیاق شرکت‌های خارج از استان برای کار در کردستان اشاره کرد و گفت: تا به حال ۱۶ شرکت معتبر کشوری در زمینه IT و ICT به دلیل ظرفیت‌های بالای موجود خواهان فعالیت در استان شده‌اند.

** گسترش فناوری اطلاعات متناسب با ظرفیت‌های استان ضروری است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: این استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه فناوری اطلاعات دارد و باید این بخش را متناسب با این ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها گسترش دهیم.
سیدجمیل احمدی اظهار کرد: استان کردستان در زمینه فناوری اطلاعات دارای ظرفیت‌ها و نیروی کار تخصصی است که باید آنها را شناسایی و تربیت کنیم.
وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر با فناوری اطلاعات دانست و گفت: می‌خواهیم افراد نخبه در این زمینه را شناسایی و طرح‌های آنها را مورد بررسی قرار دهیم.
او با توجه به نقش بی‌بدیل فناوری اطلاعات در همه عرصه‌ها افزود: می‌توانیم در هر زمینه‌ای از فناوری اطلاعات برای بهتر و مفیدترشدن کیفیت کارها استفاده کنیم.
احمدی بیان کرد: باید به حوزه کسب و کار و فناوری اطلاعات ورود کنیم زیرا در این حوزه تحول زیادی صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به فعالیت‌های انجام شده در این زمینه در استان اشاره کرد و گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با وجود حضور 2 ساله کارهای مربوط به این زمینه در استان، به تازگی به این حوزه ورود کرده است.
احمدی به فعالیت‌های انجام شده در کشور اشاره کرد و افزود: ما هم باید در استان کردستان بیش از پیش به نقش فناوری اطلاعات توجه داشته باشیم.
وی گفت: با توجه به اینکه در استان کردستان به دلیل شرایط حاکم نمی‌توان صنایع سنگین را راه‌اندازی کرد باید صنایع خرد را هرچه بیشتر گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان در فناوری اطلاعات بالا است اظهار کرد: دانش‌آموختگان کردستانی در بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در سطح کشور فعال هستند و ما می‌خواهیم شرایط پیشرفت هرچه بیشتر را در استان فراهم کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به حمایت بخش خصوصی از این حوزه افزود: چند روز پیش اولین مجوز در حوزه فناوری اطلاعات به بخش خصوصی واگذار شد.
احمدی به 2 سامانه «نما» و «شمیم» اشاره کرد و افزود: مردم و علاقه‌مندان از طریق دریافت نماد این 2 سامانه می‌توانند در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت خود را آغاز کنند.
وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان این آمادگی را دارد که به آموزشگاه‌های آزاد و افراد مشتاق در زمینه فناوری اطلاعات مجوز آموزشی بدهد.
هم اکنون 119 آموزشگاه خصوصی و 12 مرکز دولتی کردستان آموزش های فنی و حرفه ای را به هنرجویان ارایه می دهند.
در آموزشگاه های مراکز دولتی این استان سالانه سه میلیون و 340 هزار نفر ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های بخش خصوصی نیز سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.
سالانه بیش از 23 هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان در رشته های مختلف آموزش می بینند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.