به گزارش خبرنگار ایرنا، کامل گلباغی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروآباد که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزار شد، با بیان اینکه در کشور 57 هزار مکان مذهبی وجود دارد، افزود: در استان کردستان سه هزار مکان مذهبی وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 100 مکان آن مساجد است.
وی ادامه داد: آمار بسیار بالای امکان مذهبی و مساجد در استان کردستان یک ظرفیت و پتانسیل بسیار قوی و مثبت برای استان است، بنابراین باید از این ظرفیت در راستای تقویت باورهای دینی و اسلامی و جلوگیری از هجمه های فرهنگی غرب استفاده کرد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان اضافه کرد: مساجد به عنوان یک سنگر فرهنگی و مذهبی در جامعه اهمیت و جایگاه ویژه ای داشته و باید حفظ و حراست شوند.
او به سالروز تشکیل کانون های فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی مساجد در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در 18 اسفند سال 71 تاسیس شدند.
وی افزود: هم اکنون در استان کردستان 523 کانون فرهنگی مساجد فعال بوده که از این تعداد 25 کانون در شهرستان سروآباد دایر و فعال هستند.
فرماندار شهرستان سروآباد نیز از برگزاری همایش تقدیر و تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان در روز 18 اسفند ماه خبر داد.
علی مفاخری افزود: این همایش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، امامان جمعه و فعالان حوزه فرهنگ و هنر شهرستان به ویژه فعالان کانون های فرهنگی مساجد در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد برگزار می شود.
وی از فعال بودن 25 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان و حفظ باورهای دینی و اسلامی مردم به ویژه در روستاها از مهمترین اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: تمام دستگاه ها و ادارات شهرستانی با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در راستای جلوگیری از نفوذ فرقه های انحرافی و جریانات تکفیری و ضد اسلامی تمام تلاش و توان خود را بکار بسته و در این راستا باید خود را مکلف و موظف بدانند.
مفاخری در پایان از اجرای 2 برنامه فرهنگی در شهرستان سروآباد خبر داد و افزود: همایش سبک زندگی و همایش فضای مجازی با همکاری دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در آینده ای نزدیک در این شهرستان برگزار خواهد شد.

*** توسعه فعالیت های فرهنگی یک ضرورت و نیاز جامعه است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد نیز اظهار کرد: باتوجه به هجمه های فرهنگی دشمنان و آسیب های اجتماعی در جامعه امروزی، توسعه فعالیت های فرهنگی به عنوان یک از زیرساخت های مهم بسیار تاثیرگذار است.
سردار خالدی ادامه داد: شهرستان سروآباد از محدود شهرستان های استان کردستان بوده که دارای پیشنیه فرهنگی منحصر به فردی است که با توسعه فرهنگی می توان در راستای اعتلای آن گام برداشت.
او اضافه کرد: باتوجه به جنگ نرم دشمنان و هجمه های فرهنگی غلط که عقاید دینی و باورهای اسلامی را مورد هدف قرار داده اند، توسعه فرهنگ دینی در جامعه می تواند خنثی کننده فرهنگ های غلط دشمنان باشد.
وی به عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش های فرهنگی هنری، رونمایی از کتاب های متعدد فرهنگی و هنری منطبق با زبان محلی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری از طریق موسسات و انجمن های فرهنگی هنری و ادبی، تجلیل و تکریم از اصحاب فرهنگ و هنر و مشاهیر شهرستان از مهمترین برنامه های اجرا شده در سال جاری است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده:
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.