حمدالله کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص نتایج و تاثیر مثبت اجرای طرح نظام سلامت در سطح شهرستان بیجار افزود: این طرح شامل هشت بسته اجرایی است که کاهش میزان هزینه پرداختی بیماران در درمانگاه ها و بیمارستان های دولتی و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم یکی از بسته های آن است.
وی گفت: یکی دیگر از بسته های حمایتی، موضوع ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم است که بر اساس ان امکان افزایش پوشش درمانی و حضور متخصص به طور تمام وقت در این مناطق فراهم شده است.
کریمی یکی از نتایج مثبت اجرای طرح سلامت را کاهش نیاز مردم ساکن مناطق دور افتاده به شهرهای بزرگ و دسترسی راحت تر به متخصصین برشمرد و افزود: بیجار از جمله مناطقی است که پراکنده ترین روستاها و مناطق سکونت روستایی در استان را دارد و برای هر ترددی مردم باید هزینه های زیادی را متحمل شوند تا به مرکز شهرستان برسند.
او ادامه داد: این طرح موجب شد بسیاری از مسافرت بیماران به کلان شهرها برای درمان کاهش یابد و مردم این دیار با آسودگی خاطر بیشتری به مراکز درمانی شهرستان مراجعه می کنند.
کریمی گفت: اکنون با اجرای این طرح دیگر مردم مجبور نیستند بیماری خود را تا مرحله حاد و پیشرفته تحمل کنند.
به نظر وی با اجرای این طرح و افزایش پوشش خدمات بیمه ای، آرامش و اطمینان خاطر بسیار خرسند کننده ای برای بهره مندی از پوشش های بیمه ای بین روستائیان و خانوارهای نیازمند شکل گرفته است و به واقع نوعی عدالت اجتماعی اجرایی شده است.
به گفته کریمی هزینه های بیمه سلامت قبل از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید سالیانه حدود هزار و 200 میلیارد ریال بوده که حالا به بیش از چهار هزار میلیارد ریال رسیده و این در واقع یک انقلاب در ارتقای سطح سلامت مردم است.
به گزارش ایرنا طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
اجرای موفق این طرح از دستاوردهای مهم و ارزشمند در حوزه درمان است که رضایت مردم را به همراه داشته و سطح خدمت رسانی در بخش سلامت را به ویژه در مراکز دولتی به نحو چشمگیری ارتقا داده است.
بیمارستان بیجار هم اکنون با 22پزشک متخصص، مقیم، طرف قرارداد و حدود 250 کادر درمانی و خدمات رسان اجرای طرح سلامت را به عهده دارد.
شهرستان بیجار در شرق استان کردستان واقع شده است.
7350/1904
خبرنگار: سید باقر سبحانی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.