به گزارش خبرنگار ایرنا فضل الله باقرزاده روز پنجشنبه در مجمع انتخابات هیات شمشیربازی کردستان در سنندج افزود: شمشیربازی ایران تا کنون تنها در اسلحه سابر در مسابقات مختلف جهانی شرکت کرده است و چند بار موفق به کسب مدال شده است اما آمادگی این را دارد که در المپیک 202 و بازی های آسیایی 2018 در اسلحه های دیگر نیز در این مسابقات بر روی سکو برود.
وی با اشاره به اینکه رشته شمشیربازی در المپیک 30 مدال و در بازی های آسیایی 48 مدال دارد این رشته ورزشی را رشته ای مدال آور دانست که ایران باید در آن به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.
وی با بیان اینکه شمشیربازی رشته ای توسعه یافته است و در سطح بالایی قرار دارد، ادامه داد: شمشیربازی ایران رشد خوبی داشته است و مدال های جهانی زیادی کسب کرده است.
رئیس فدراسیون شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران گفت: رشته شمشیربازی تازه دیده شده و به همین دلیل اعتبارات فدراسیون نیز افزایش پیدا کرده است.
باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود، کردستان را منبع استعداد دانست و افزود: حمایت اداره ورزش و جوانان و فدراسیون در کنار کسب رای بالای رئیس جدید هیات شرایط لازم برای موفقیت این رشته در کردستان را فراهم کرده است و تنها لازم است برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: این فدراسیون آمادگی دارد تمامی هزینه های لازم برای برگزاری کلاس مربیگری را به هیات شمشیربازی کردستان بپردازد.
وی با اشاره به اینکه، پیست خریداری شده است و به هیات تحویل داده می شود، گفت: قول پرداخت 30 میلیون ریال را نیز به هیات کردستان می دهیم تا پس از ابلاغ حکم پرداخت شود.
در مجمع انتخابات هیات شمشیربازی کردستان، سید دارا سیدعباسی که تاکنون سرپرستی این هیات را بر عهده داشت با 15 رای از 16 نفر شرکت کننده و دارای حق رای در هیات، برای چهار سال به ریاست این هیات برگزیده شد.
6108/1904
**خبرنگار: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.