به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره ورزش و جوانان کردستان روز پنجشنبه در این مجمع گفت: فدراسیون کنونی، رشته شمشیربازی را در ایران فعال کرد و نتیجه آن کسب مقام چهارمی ایران در این رشته ورزشی در المپیک بود.
حامد جولایی افزود: در استان کردستان ظرفیت های خوبی برای رشد این رشته ورزشی وجود دارد اما در گذشته نگاه هیات و اداره کل ورزش و جوانان به این رشته خوب نبوده است.
وی ادامه داد: تجهیزات خوبی در اختیار هیات شمشیربازی قرار دارد و با همت هیات و ورزشکاران می توان این رشته را در کردستان فعال و مطرح کرد.
جولایی اظهار کرد: این رشته باید در آموزش و پرورش فعال شود و در ابتدای کار در شهرستان ها نیز رئیس هیات انتخاب شود.
به گفته وی امید است دست کم در چهار سال آینده در تیم ملی شمشیربازی کشور از کردستان ورزشکارانی حضور داشته باشند و پا به پای استان های همجوار فعالیت داشته باشیم.
سیدعباسی رئیس منتخب هیات شمشیربازی کردستان نیز در رابطه با برنامه های خود برای این هیات گفت: جذب و پرورش استعدادهای این رشته در سطح مدارس، بکارگیری و آموزش مربیان، تشکیل هیات رئیسه و ایجاد سیستم شفاف و پویا در حوزه مالی هیات از جمله برنامه های کوتاه مدت است.
وی با اشاره به برنامه های میان مدت خود افزود: عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و دانشگاه ها، فعال نمودن هیات های شهرستانی و پذیرش میزبانی مسابقات از جمله این برنامه ها است.
وی ایجاد درآمد پایدار، جذب و شناسایی خیرین ورزشی، ایجاد مدرسه شمشیربازی در تابستان، اعزام به مسابقات کشوری، قهرمان پروری و ایجاد بانک اطلاعاتی از ورزشکاران، مربیان و داوران را از برنامه های بلندمدت خود بیان کرد.
6108/1904
** خبرنگار: امید بهمنی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.