آوات کریمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح گروه های نظارتی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط در قالب گروه های بازرسی، بر همه واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت می کنند.
وی اظهار کرد: در این طرح بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت عرضه کنندگان مواد غذایی حساس شامل رستوران ها، اغذیه فروشی ها و قنادی ها تشدید می شود.
به گفته او 18 بازرس بهداشت محیط در راستای اجرای این طرح در شهرستان فعال هستند.
کریمی اضافه کرد: همچنین دیگر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی حساس شامل، ترمینال، نمازخانه ها، پارک ها و محل های اسکان موقت مسافران، در قالب طرح بسیج سلامت نورزوی، مورد نظارت قرار می گیرند.
رئیس مرکز بهداشت کامیاران با بیان اینکه در این طرح بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار و بهداشت مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت که مجهز به وسایل قابل حمل ویژه بازرسی هستند نظارت می شود گفت: طبق هماهنگی با مراجع قضایی و بازدیدهای مشترک با نمایندگان ادارات، با متصدیان متخلف برخورد می شود.
وی افزود: حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه به ویژه مسافران نوروزی در راستای ایمنی آب و مواد غذایی، جلوگیری از انتقال بیماری های منتقله از آب و غذا، ایمنی غذا، نظارت بر عوامل محیطی موثر بر سلامت (دفع پسماند و فاضلاب) از جمله اهداف این طرح است.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را به سامانه اطلاع رسانی 190 اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، این طرح هر ساله از ابتدای اسفندماه تا 15 فروردین سال جدید ادامه دارد و روزانه از ساعت هشت صبح تا زمان فعالیت بازار یعنی پاسی از شب در همه روزه ادامه دارد.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108
**خبرنگار: ژاله گرگانی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.