به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه کردستان، فردین اخلاقیان روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه دفتر بسیج کارمندی دانشگاه کردستان با اشاره به خدمات بزرگ سپاه و بسیج در قالب قشرهای مختلف مردمی برای خدمت در جمهوری اسلامی ایران، افزود: بعد از جنگ هم بسیج تا امروز به عنوان یک ارگان انقلابی، کارنامه درخشانی برای خود ثبت کرده است.
وی اظهار کرد: این نهاد مردمی و انقلابی از بدو تاسیس تاکنون با بهره گیری از فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب نقش خوب و موثری را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس و سازندگی کشور ایفا کرده است.
رئیس دانشگاه کردستان بر تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی در بین آحاد مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: تفکر بسیجی سرشار از اخلاص و معنویت است و باید سعی کرد این روحیه در بین آحاد مردم و بویژه جوانان افزایش یابد تا کشور از برکت های آن بیشتر بهره مند شود.
اخلاقیان با اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی و بسیج اساتید در دانشگاه کردستان از سال های گذشته، اظهار داشت: جای خالی دفتر بسیج کارمندی برای 400 کارمند دانشگاه کردستان خالی بود و امروزه خوشحالیم پیگیری ها نتیجه داد و شاهد افتتاح دفتر این بسیج اثرگذار در دانشگاه هستیم.
وی گفت: در ابتدا شورایی برای بسیج کارمندی به فرماندهی رئیس دانشگاه کردستان تشکیل شده و بعد از انجام ساز و کارهای اداری مسئولیت به یکی از اعضا واگذار می شود.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
6108/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.