به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فلاحی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای ترافیک بانه وجود گشت بازرسی فعال برای کنترل ترافیک را ضروری دانست و گفت: شهر بانه تنها شهری است که گشت بازرسی فعال ترافیکی ندارد باید در خیابان های اصلی گشت کنترل به صورت شبانه روزی فعالیت کند و به جای پلیس و شهرداری کار کند.
وی خاطر نشان کرد: باید گشت ترافیکی به معنای واقعی فعال شود و سرویس های عمومی شهر از حضور گشت ها در سطح شهر حساب ببرند و گشت ها حالت عادی پیدا نکند.
به گفته وی برخورد با تخلفات تاکسی ها بر عهده کمیته انضباطی شامل شهرداری، شورا و نماینده پلیس راهور است و هیچکدام از نهادها نمی توانند خود سرانه تاکسی ها را جریمه کنند و باید جریمه قانونی عمل کنند.
فلاحی تصریح کرد: 206 دستگاه خودرو از آژانس های سطح خارج شده اند تا زمانی که پلاک این خودروها تغییر نکنند نباید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شوند.
وی بر ساماندهی مناسب محدوده تجاری بانه تاکید کرد و گفت: در مقابل عوارضی که شهروندان می پردازند مسئول هستیم باید قانونمندی و قانون مداری در بحث ترافیک رعایت شود.
وی به ضرورت نصب دوربین های مدار بسته سیار در مکان های مهم شهر و اعمال قانون برای رانندگان متخلف در راستای کنترل و روان سازی ترافیک اشاره کرد و گفت: با نصب دوربین های مدار بسته نیازی به حضور فیزیکی پلیس نداریم وجود گشت های نامحسوس در سطح شهر هم می تواند به کاهش با ترافیکی کمک کند.
وی ادامه داد: جریمه ها می تواند علاوه بر روان سازی بار ترافیکی در بحث فرهنگ سازی هم کمک کند.
فرماندار بانه وجود یک بازارچه عمومی که بتوان مایحتاج روزانه را در ان تامین کرد ضروری دانست و افزود: برای کاهش بار ترافیکی در سطح شهر و دسترسی آسان شهروندان به زودی بازاری مناسب ایجاد می شود.

**اجرای طرح های ترافیکی در بانه نیازمند مشاوره در قالب اتاق فکر است
شهردار بانه گفت: باید در اجرای طرح های ترافیکی از افکار و نظرات مشاوران و کارشناسان در قالب یک اتاق فکر بهره گیری شود تا بتوانیم دیدگاه ایمن سازی را به سمت روان سازی سوق دهیم.
بابک رستم پور افزود: شهرداری یک دستگاه اجرایی است و برای یک دستگاه اجرایی اتاق فکر و مشاوره لازم است و برای روانسازی و ایمنی ترافیک سطح شهر نیاز به همفکری و مشاور کارشناسان داریم.
رستم پور با بیان اینکه دیدگاه طرح های ترافیکی شهرستان جنبه ایمن سازی دارد افزود: اگر شهرداری بخواهد مصوبات را به صورت صحیح و اصولی اجرا کند باید از مشاوران کمک بگیرد که در این بخش ما ضعیف عمل کردیم.
وی اظهار کرد: اصلاح هندسی هفت تقاطع غیر همسطح در سال جاری به منظور ایمن سازی ترافیک انجام شده است و سال آینده نیز با همفکری رئیس شورای ترافیک شهرستان و پلیس راهور، اصلاح هندسی سایر نقاط حادثه خیز سطح شهر نیز صورت می گیرد.
او آموزش و فرهنگ سازی را در زمینه ترافیک شهری یک ضرورت دانست و افزود: شورای ترافیک باید با برنامه، کار آموزش و فرهنگ سازی را با همکاری و همفکری سایر ارگان ها انجام دهد.
شهردار بانه گفت: برای بحث خرید دوربین های مدار بسته پلیس راهور یک جمع بندی در این زمینه ارائه دهد تا سازمان حمل و نقل کارهای خرید و نصب انها را انجام دهد.
رستم پور به مشکلات آژانس های تلفنی اشاره کرد و گفت: مشکل از جایی شروع شده که مالک تابلوها اشخاص هستند و این موضوع به یک بحث شخصی تبدیل شده که سلب مالکیت تبعات اجتماعی در بر خواهد داشت.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این بحث شخصی شده و شهرداری هم یک دستگاه آسیب پذیر است تاکنون نتوانستیم در این زمینه اقدام کنیم لذا درخواست می کنم ساز و کاری فراهم شود تا این موضوع به شکل سازمانی پیگیری شود.

**حل مشکلات ترافیکی بانه نیازمند همکاری سایر نهادها است
رئیس پلیس راهور بانه نیز در این نشست گفت: برای حل مشکل ترافیکی بانه در گذشته با همکاری سازمان های دیگر، کارهای زیادی انجام شده و با برنامه از بافت سنتی به سمت بافت جدید طرح ها را اجرا می کنیم.
سرهنگ اسدالله دالوند به اجرایی نشدن مصوبات شورای ترافیکی اشاره کرد و ادامه داد: باید شورای ترافیک کاربردی شود و مصوباتی که در جلسات شورای ترافیکی مصوب می شود اجرا شود.
او گفت: مشکلات شهر بانه نسبت به شهرستان های دیگر خاص است و اکثر مراکز خدماتی در بافت قدیمی شهر تجمیع شده اند و این مهم بار ترافیکی این منطقه را بیشتر کرده است.
وی شناسایی 6 نقطه حادثه خیز را یکی برنامه های اجرا شده در راستای حل معضل ترافیکی بانه دانست و افزود: گره ترافیکی در این نقاط حاکم بود و امیدواریم بحث شناسایی نقاط حادثه خیر همچنان ادامه داشته باشد.
رئیس پلیس راهور بانه خیابان صلاح الدین و خیابان سید جمال اسد آبادی را از نقاط مهم حادثه خیز عنوان کرد و گفت: پهنه تجاری بانه نیاز به طرح مطالعاتی دارد و برای اصلاح نقاط حادثه خیز باید از نظرات مشاوران ترافیکی بهره گرفته شود.
وی به برنامه های پلیس راهور برای تعطیلات نوروزی و پیک اول سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: برای تعطیلات نوروزی با همکاری سازمان های ذی ربط ، روکش و آسفالت معابر، نصب تابلوهای عمودی و افقی و خط کشی خیابان ها انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: بلوار ترخان آباد و مخلص، خیابان مولوی و خیابان احمد آباد نیاز به ایمن سازی دارند.
به گفته وی بلوار شهرداری و بلوار سقز جزو نقاط حادثه خیر شهر بانه هستند و عابران پیاده زیادی در این مسیرها جان خود را از دست داده اند برای مثال در سال جاری 3 مورد تصادف منجر به فوت در این مسیرها اتفاق افتاده است.
وی تقاطع گلشهر، بلوار مهارت و بلوار 15 خرداد را هم جز نقاط حادثه خیز بانه عنوان کرد که روزانه شاهد تصادفات زیادی در این مسیرها هستیم.
شهر مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/1904
خبرنگار: زینب طلائی/ انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.