به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جمع مردم روستای سوته از توابع شهرستان سقز افزود: تلاش برای ارتقا جاده های روستایی و آسفالت آنها از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و ارتقا جاده سقز و مریوان نیز از فرعی به اصلی پیگیری می شود.
به گفته وی توسعه متوازن همگام با تمام امکانات کشور از تدابیر دولت تدبیر و امید است و دولت در این راستای برای جبران عقب ماندگی ها تلاش می کند.
استاندار کردستان با بیان اینکه راه اولوبت اصلی برای توسعه کردستان است افزود: 50 درصد اعتبارهای مصوب سفر رییس جمهوری و هیات دولت برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل شهری و روستایی استان تخصیص یافته است.
زاهدی افزود: همچنین به منظور تقویت دهیاری ها افزایش 2 برابری اعتبارات برای این نهادها در سال آینده پیشنهاد شده و بازگشایی بازارچه مرزی سیف از مهمترین دغدغه های استان در شهرستان سقز است.
وی گفت: سود حاصل از فروش صادرات سوخت در نوار مرزی برای محرومیت زدایی به سرپرست خانواده روستاییان تا عمق 20 کیلومتری مرزها پرداخت می شود.
به گفته وی این سود به روستاهای واجد شرایط در استان های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، خراسان شمالی و جنوبی تعلق می گیرد که این از تصمیم های مهم دولت برای توسعه مناطق مرزی است.
استاندار کردستان در ادامکه از اجرای گازرسانی به 26 روستا در استان خبرداد و افزود: اهالی 9 مورد از این روستاها در بخش شریو سقز واقع ساکن هستند.
زاهدی ادامه داد: نباید از عنوان محروم در مناطق کمتر توسعه یافته استفاده کرد، بلکه باید ظرفیت های این بخش ها را شناسایی و برای بالفعل شدن آنها طرح و برنامه ریزی منسجمی انجام شود.
علی اکبر ورمقانی فرماندار سقز نیز در این آیین گفت: این بخش نسبت به مناطق مشابه خود از توسعه کمی برخوردار بوده و لازم است با اجرای برنامه های مختلف از جلمه بازگشایی بازاچه سیف مردم این منطقه را در مسیر توسعه قرار داد.
محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: دولت تدبیر و امید در گازرسانی به بخش سرشیو توجه خوبی داشته و انتظار می رود در اجرای طرح های توسعه این مناطق سرعت بیشتری داشته باشد.
محسن رجبی، بخشدار سرشیو نیز در این آیین گفت: دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی در این بخش با مشارکت مردم انجام داده که از جمله ها آنها می توان به اجرای طرح ها برای دفع آب های سطحی، احداث پل، پارک کودک و زمین ورزشی است.
استاندار کردستان امروز شنبه به همراه معاونان خود برای بازدید از طرح های عمرانی و افتتاح چند طرح عمرانی به شهرستان سقز سفر کرده است.
هتل چهار ستاره کرد و کارخانه آرد از جلمه طرح های افتتاح شده در این سفر بودند.
امروز استاندار کردستان همچنین از روند اجرای طرح استخر واگذار شده به بخش خصوصی و پل ماشین رو سقز بازدید کرد.
خبرنگار: ابراهیم محمد حسینی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.