به گزارش روز دوشنبه ایرنا، از جمله ارسال کنندگان این پیام ها فرماندار سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جبهه تدبیر و توسعه استان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان هستند.

** محمدابراهیم زارعی فرماندار سنندج، در پیام خود ارتحال یار دیرین امام و رهبری و رئیس مجمع تشخص مصلحت نظام حضرت آیت االله هاشمی رفسنجانی را محضر رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی تسلیت گفته است.

**مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضایعه دردناک و جبران ناپذیر در گذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به همه ملت ایران، مقام معظم رهبری، خانواده محترم و بویژه مردم استان کردستان تسلیت گفت.
حجت الاسلام رحیم جعفری در پیام تسلیت خود گفت: آن فقید از دست رفته از موثرترین عناصر پیروزی انقلاب و شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی بود و نقش بی بدیلی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایفاء کرد.
وی اظهار کرد: مرحوم آیت الله هاشمی در حساس ترین و پرالتهاب ترین شرایط پس از انقلاب کشور را در مسیر آرامش و عقلانیت هدایت کرد و به تعبیر برخی رسانه های خارجی عقل دانای حکومت ایران پس از انقلاب بود.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی مدبرانه و هوشمندانه و با سرافرازی در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی خدمتگذاری کرد.

** مسعود روحانی فرماندار کامیاران نیز با صدور پیامی درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار صدیق و دیرین حضرت امام ورهبر معظم انقلاب را تسلیت گفت.
او در پیام خود نوشته است: وی فرزند ثابت قدم روح الله، چهره ممتاز و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و دلسوز واقعی مردم و خود به تنهایی نماد و نمونه ای از هر دو وجه جمهوریت و اسلامیّتِ نظام و انقلاب بود.
در ادامه این پیام آمده است: او در مظلومیت، چون یار دیرینش شهید بهشتی بود و ناسپاسی‌ها را به آسانی تحمل می‌کرد و جان داشت برای سربلندی میهن اسلامی کوشید. بسیار جفا دید و بسیار وفا کرد.
فرماندار کامیاران پیام خود را این گونه ادامه داده است: مردم عزیز ایران و اکثر سیاست مداران او را یکی از نماد های عقلانیت، تعامل، دوراندیشی و پرهیز از افراط و تفریط در سیاست مداری می دانستند.

** بیژن زندیه فرماندار بیجار نیز در پیام تسلیت خود به نمایندگی از مردم بیجار نوشته است: بی‌شک خدمات ارزنده آن مبارز خستگی‌ناپذیر در قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

**جبهه تدبیر و توسعه استان کردستان نیز با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت این ضایعه نوشته است: یاد وخاطره سال های دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، پیروزی انقلاب اسلامی و دوران مدیریت وی پس انقلاب آن عالم وارسته و سیاستمدار آزاده را گرامی داشته، ضایعه درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده بزرگوار هاشمی رفسنجانی، ملت همیشه در صحنه ایران، ریاست محترم جمهوری، یاران و دوستداران وی تسلیت عرض نموده و برای روح آسمانی آن بزرگ مرد وارسته طلب غفران الهی و علو درجات می نماید.

** انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان نیز در پیام خود آورده است درگذشت یار دیرین امام (ره)، سردار سازندگی و امیرکبیر زمان را خدمت تمامی دانشگاهیان تسلیت عرض می نماییم.

**منوچهر فخری شهردار سنندج نیز با صدور پیامی در گذشت عالم وارسته حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را خدمت مردم شریف ایران اسلامی تسلیت گفت.
او در این پیام نوشته است: خبر ارتحال عالم وارسته و مجاهد نستوه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام، رهبری و انقلاب مایه تاسف و تالم گردید.
مبارزات آن فقید مجاهد در راه اعتلاء و استحکام بخشیدن به پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمات ارزنده و مسئولیت های خطیر وی در طول عمر با برکت خود هیچگاه از اذهان مردم عزیز ایران اسلامی پاک نخواهد شد.
اینجانب به نمایندگی از کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری سنندج مصیبت وارده را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی )، بیت گرانقدر ایشان،هموطنان، بویژه مردم شریف و فهیم سنندج تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خدواندمتعال برای آن عالم ربانی علو درجات و برای بازماندگان صبر و بردباری را خواستارم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار امام و رهبری شب یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، دو دوره رییس جمهور، سه دوره رییس مجلس شورای اسلامی و سال ها رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.
پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه - فردا - در تهران طی مراسمی تشییع خواهد شد.
3034/ 7348 / 6108
** خبرنگاران: حسن حسین زاده و افسانه گلباغی / ** انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.