به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری محدوده ها و محلات افزود: این زمین ها با کاربری فضای سبز در چند فاز تحویل شهرداری ها می شود و توسط آنها احیا خواهد شد.
وی ادامه داد: احیای این فضاهای سبز، موجب ارتقای سرانه فضای سبز در شهر سنندج و سایر شهرها خواهد شد و در نگهداری از این فضاهای سبز در سطح شهرها بسیار اثرگذار خواهد بود.
معاون عمرانی استاندار کردستان پیرامون موضوع بازآفرینی در نواحی منفصل شهری اظهار کرد: فرمول نوع مداخله در این بافت ها از شهری به شهر دیگر متفاوت است و باید بر اساس شرایط محلی، تصمیم گیری برای اقدامات در ناحیه نایسر انجام شود.
قادری افزود: هنر این است که دولت، سیاستگذاری درستی انجام بدهد و اگر این مرحله به خوبی انجام شود، گام بعدی مشارکت مردم خواهد بود که می تواند منجر به ساماندهی بافت ها شود و این نکته ای کلیدی است.
وی ادامه داد: باید کار را به دست مردم بسپاریم و هر زمان در این بافت ها این کار را انجام دادیم، تصمیمات جواب داده است و در هر جا تصمیمات بیشتر دولتی شد، نتیجه مثبت حاصل نشده است.
معاون استاندار کردستان بر ضرورت بازنگری و تهیه طرح تفصیلی جدید برای نایسر تأکید کرد و گفت: گام بعدی، ایجاد خانه های محله و دفاتر تسهیلگری در این بافت ها است.
قادری با اشاره به اینکه هماهنگ کننده فعالیت ها و ادارات مرتبط در این رابطه مدیرکل دفتر فنی استانداری خواهد بود، یادآور شد: خانه محله در نایسر باید فعال و توسط شهرداری تجهیز شود و با فعالیت موسسه مردمی ژیار، اولین گام در جلب مشارکت های مردمی در این بافت ها برداشته خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کردستان در پایان تأکید کرد: باید با اتخاذ سازوکارهای مناسب برای جلوگیری از ساخت و سازهای بدون مجوز در نایسر اقدام شود و آنچه ساخته شده است نیز به شیوه مناسب ساماندهی شود.
6108
**خبرنگار و انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.