به گزارش خبرنگار ایرنا علی مفاخری روز شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان سروآباد که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه امروز در جامعه نوع نگرش به اعتیاد در بین افراد جامعه تغییر کرده است.
وی ادامه داد: روحانیون و علمای دینی سروآباد در برنامه ها و مراسم های دینی مباحث روز را در بین مردم به ویژه جوانان مطرح کرده و به تشریح تاثیرات خانمان سوز اعتیاد اشاره می کنند که این امر نشان دهنده تغییر نگرش افراد جامعه به اعتیاد است.
فرماندار سروآباد افزایش اعتیاد در جامعه را زنگ خطر جدی دانست و اضافه کرد: همه افراد جامعه چه مسئول و چه غیر مسئول وظیفه دارند از گسترش اعتیاد در جامعه به ویژه در بین قشر جوان جلوگیری کرده و ریشه کن کردن آن را یک وظیفه دینی، شرعی، قانونی و انسانی خود بدانند.
وی استفاده از ظرفیت سمن ها و انجمن های مردم نهاد در راستای ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی، دوره ها و کلاس های آموزشی از طریق انجمن های مردم نهاد به ویژه در سطح روستاها یک ضرورت است.

*** نگاه عامیانه به اعتیاد یک آسیب اجتماعی است
مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در ادامه این جلسه تغییر نگرش به اعتیاد را یک ضرورت دانست و افزود: نگاه عامیانه به اعتیاد یک آسیب اجتماعی بوده و نیازمند نگرش تخصصی است، بنابراین نگاه به اعتیاد باید اجتماع محور باشد.
جمال ارشدی ادامه داد: یکی از راههای تاثیرگذار در ریشه کن کردن اعتیاد درگیر کردن خود افراد جامعه از طریق آگاهی بخشی و آموزش است.
وی اضافه کرد: نباید به یک فرد معتاد به عنوان مجرم نگاه کرد، بلکه باید به عنوان یک فرد بیمار به آن نگریست که همین تغییر نگرش نسبت به اعتیاد می تواند در راستای ریشه کن نمودن آن تاثیر بسزایی داشته باشد.
او با بیان اینکه بعضی از آسیب های جامعه ریشه کن نمی شوند، افزود: باید سعی کنیم این سطح از آسیب ها را نگه داریم و این مهم نیازمند آموزش و تخصص لازم است.
وی اعتیاد را یک آسیب اجتماعی تلقی کرد و گفت: افرادی که در حوزه اعتیاد کار می کنند، باید تخصص لازم در این زمینه را داشته باشند.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان ادامه ایجاد یک کمیته تخصصی در شهرستان سروآباد را یک ضرورت دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت سازمان ها و انجمن های مردم نهاد یک کمیته تخصصی که مبتنی بر اصل آموزش و آگاهی و همچنین براساس داده و آمار باشد، در این شهرستان باید تشکیل شود.
ارشدی اضافه کرد: بافت فرهنگی شهرستان سروآباد و وجود مردمانی مهمان نواز و خوب 2 پتانسیل بسیار مهم در این شهرستان برای ریشه کن کردن اعتیاد است.
به گزارش ایرنا، سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/ 1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.