رشید قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح سفیران سلامت از سال گذشته در سطح مدارس متوسطه دوم اجرایی شد اما با توجه به اهمیت موضوع سلامت و بهداشت و آموزش خود مراقبتی در تمام سنین، در سال جاری تحصیلی طرح سفیران سلامت در هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم اجرایی می شود.
وی افزود: در طرح سفیران، 10 درصد از دانش آموزان هر مدرسه انتخاب می شود تا در 13 سرفصل آموزشی موارد مهمی که مرتبط با سلامت جسمانی و روحی و روانی است توسط خود دانش آموز به دوستان و همسالان خود آموزش داده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: اجرای این طرح در مدارس استان از اواسط مهرماه آغاز شده و پس از برگزاری دوره های آموزشی و سایر مقدمات، 28 هزار و 60 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان سفیر سلامت در مدارس مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: در راستای ایجاد انگیزه و تشویق میان سفیران سلامت در سال جاری برای اولین بار جشنواره سفیران سلامت در بخش های مقاله نویسی، داستان کوتاه، نقاشی، روزنامه دیواری، شعر، فیلم کوتاه، عکاسی، نمایش کوتاه، سرود و خوشنویسی در چهار مرحله مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.