به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری به همراه مدیرکل راه و شهرسازی کردستان و مدیرکل دیوان محاسبات استان روز سه شنبه از روند اجرای بخش های مختلف پروژه احداث جاده مریوان به سنندج بازدید کردند.
وی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این بازدید بر اساس برنامه زمابندی پروژه که جزو طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به کردستان است و با توحه به تأکیدات استاندار کردستان صورت گرفت.
وی افزود: با توجه به وقوع تصادفات در جاده فعلی سنندج به مریوان، ضرورت تکمیل احداث این جاده جدید، بیش از پیش احساس می شود؛ بنابراین جزو طرح های اولویت دار در استان کردستان است.
معاون استاندار کردستان اضافه کرد: دولت مصمم است که در پروژه های راه تحول اساسی ایجاد شود و به همین دلیل کار تأمین به موقع منابع مالی طرح ها، به ویژه در حوزه راه با جدیت پیگیری خواهد شد.
قادری با اشاره به اینکه بازدید از این پروژه، هر ماه یک بار صورت خواهد گرفت، افزود: امید است از این طریق مسائل و مشکلات احتمالی بر سر راه طرح، بهتر و سریعتر حل و فصل شود.
وی اظهار کرد: تکمیل این محور، دسترسی به مریوان، دریاچه زریوار، سروآباد و مرز باشماق را تسهیل می‌ کند و این محور گردشگری می‌تواند بر روی اشتغال استان تأثیر مثبت داشته باشد.
پروژه محور سنندج- مریوان در 2 قطعه در حال اجرا است قطعه اول محور سنندج به شویشه به طول 45 کیلومتر است که اقدامات و کارهای مربوط به آن انجام شده است.
قطعه دوم این محور شامل روستای شویشه تا روستای تیژتیژ به طول 52 کیلومتر است و این پروژه دارای سه تونل است که حفای دو تونل 'همرو' و 'گزردره' آن انجام شده و 30 کیلومتر این مسیر تا آذر ماه امسال به بهره برداری می رسد.
مسافت محور سنندج - مریوان 126 کیلومتر است که در طرح جدید با کوتاه شدن مسیرها این محور به 105 کیلومتر کاهش می یابد.
این طرح از سال 1385 شروع شده و در دولت های نهم و دهم در مجموع 587 میلیارد ریال و در دولت یازدهم هم 646 میلیارد ریال اعتبار به آن تخصیص یافته است.
7355 / 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.