به گزارش ایرنا عبدالرضا میقانی عصر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کردستان افزود: دولت و مسئولان معتقد هستند که رسانه ها بازوان توسعه استان بوده و رسیدن به این هدف با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه مقدورتر است.
به گفته وی، تعامل با رسانه ها برای انعکاس مطالبه های مردمی و معرفی خدمات انجام یافته دولت از اهداف دولت یازدهم بوده و برای این هدف مسئولان استان شنونده تمامی نقدهای خبرنگاران و رسانه ها هستند.
مشاور و سرپرست حوزه استاندار کردستان ادامه داد: هم اکنون هیات مدیره روابط عمومی نهادهای دولتی استان در صدد تقویت ارتباط با رسانه ها بوده و معتقدیم تمامی روابط عمومی ها توانایی اعلام و حمایت از عملکرد دولت جمهوری اسلامی را دارند.
میقانی گفت: در بین عمق بخشی به خواسته های مردمی و تکرار آن برای تحقق توسعه پایدار در استان از مهمترین اهداف دولت مسئولان است که تعامل روابط عمومی ها و خبرنگاران می تواند تحقق این اهداف را به بهترین نحو ممکن به نتیجه برساند.
وی افزود: ارایه نقد منصفانه از مهمترین نشانه های یک جامعه پویا و شاداب است و برای ایجاد ابراز یک نقد منصفانه خبرنگاران و رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی و یک خط فکری خاص باید در کنار بازگویی کاستی ها، دستاوردها و اقدامات انجام یافته توسط دولت و مسئولان را نیز به مردم اعلام کنند.
به گفته میقانی، انتخاب رویکرد تخریبی برای دستاوردها و اقدامات انجام یافته باعث کاهش امید در جامعه شده که رسانه ها باید برای دست یابی به فرهنگ نقد منصفانه نقاط مثبت و منفی را در کنار به جامعه اعلام کنند.
مشاور و سرپرست حوزه استاندار کردستان افزود: بعد از شروع خدمات دولت یازدهم تعداد رسانه های الکترونیک و مکتوب روندی افزایشی به خود گرفته که این نشان دهنده توجه دولت به شنیدن سخنان تمامی جناح ها و خط های فکری است.
میقانی با بیان اینکه این رویکرد با هدف پایه گذاری توسعه جامعه با استفاده از قدرت رسانه ها در دولت ایجاد شده است افزود: ارتباط بین رسانه ها مهمترین هدف از تشکیل این جلسه است.
وی گفت: همچنین توجه به رسانه های فعال در شهرستان نیز در اهداف بعدی روابط عمومی استانداری قرار داشته و در جلسات آینده نیز برای توجه به نکته نظرات آنان در جلسه ها دعوت می شوند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان نیز در این آیین گفت: آزادی موجود بین نشریات و خبرگزاری های کشور و استان در هیچ دوره ای وجود نداشته که مصداق آن انتشار روزانه 100 خبر با رویکرد انتقادی از دولت است.
مسعود احمدی افزود: شائبه مسئولان در دسترس خبرنگاران و پاسخگو نیستند بستگی به تغییر ماهیت رسانه ها دارد به طوری که در گذشته شاهد انحصار رسانه بودیم.
به گفته وی امروز فضای مجازی توانسته به عنوان قدرتی در رسانه تبدیل شود و همچنین تعدد صدور مجوز رسانه ها در دولت یازدهم نیز دلیلی بر تغییر ماهیت رسانه ها و مطالبه گری آن است.
رئیس خانه مطبوعات کردستان ادامه داد: وجود رسانه های مختلف و آزادی بیان از رکن های دموکراسی جامعه دموکراتیک بوده تا بتوان با استفاده از آن اقدام به مطالبه گری کرد اما باید آسیب شناسی شود.
احمدی گفت: در سه سال گذشته پرونده ای از سوی هیچ نهادی یا دستگاهی بر علیه خبرنگاری یا رسانه ای به دادگاه مطبوعات معرفی نشده تا کسی محکوم یا متهم به جرایم مطبوعاتی شد.
به گفته وی، انتظار می رود در کنار این آزادی بیان تدبیری اتخاذ شود تا جایگاه رسانه هایی که تنها منبع درآمد و معیشت آنان از راه خبر است با رسانه هایی که به دنبال سوء استفاده از این جایگاه هستند مشخص شود.
هم اکنون 59 عنوان مجوز رسانه در کردستان مشغول فعالیت هستند که شامل 9هفته نامه و پنج دوهفته نامه، 18ماهنامه و یک 2 ماهنامه، 10فصلنامه و 2 دوفصلنامه، 10پایگاه خبری و یک خبرگزاری است.
از این تعداد سه عنوان فصلنامه به صورت الکترونیکی به کار خود ادامه می دهند و 43 نشریه در طول 3 سال گذشته مجوز فعالیت گرفتند.
هم اکنون نیز 20 درخواست مجوز رسانه و سایت خبری هم در نوبت صدور مجوز هستند و 2 روزنامه سنیز این استان درخواست مجوز کرده اند.
هم اکنون خانه مطبوعات استان کردستان دارای 120 عضو فعال است که بین آنها 15 نفر به صورت حرفه ای در بخش عکاسی خبری فعالیت می کنند.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.