به گزارش ایرنا،سرهنگ محمد رضا شرف بیانی روز یکشنبه در نشست جلسه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس افزود: کارگروه دفاع مقدس شهرستان قروه به عنوان شاخص ترین کارگروه از نظر فیزیکی و معنوی در سطح استان کردستان است.
به گفته وی برجسته‌سازی یادمان‌های شاخص در هر شهرستان،مدنظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کردستان بوده و یادمان شهدای گمنام قروه، یادمان اصلی و برجسته این شهرستان است که تلاش می‌کنیم تا توسعه مطلوبی در این مکان برای بهره‌مندی بیشتر زائران شهدا انجام شود.
سرهنگ شرف بیانی افزود: وظیفه این کارگروه مستند سازی دوران دفاع مقدس است تا نسل آینده با فداکاری و از جان گذشتگی شهداء و جانبازان آشنا شوند و با قضاوت در مورد آن ها دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران تدبین شود. وی با اشاره به وظیفه کارگروه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: وظیفه ما این است در این حوزه وحدت همه کارهای اساسی باشد چرا که محور همه شهداء وحدت بود که برای جایگاه اصلی انقلاب و نظام اسلامی جانشان را فدا کردند.
مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کردستان افزود: امروز امنیت کشور ایران سرآمد کشورهای دنیا است ایران در صلح و آرامش در کنار مذاهب و اقوام به خاطر خون شهدا زندگی می کنند این نتیجه خون های پاک شهداء ‌است در حالی که کشورهای همسایه ایران به دلیل عدم امنیت در داخل کشور ناامنی هایی فراوانی وجود دارد.
وی اضافه کرد: استان کردستان به لحاظ وحدت سرآمد همه کشورهای منطقه است و برای حفظ وحدت و ارزش های دفاع مقدس باید تلاش کرد چرا که هدف دشمنان برهم زدن وحدت و کمرنگ کردن اعتقادات مردم به مبانی دینی اسلام است.
سرهنگ شرف بیانی افزود: در 22 بهمن سال 65 خیابان سید جمال الدین شهر قروه مورد بمباران هوایی قرار گرفت که باید با نصب یادمان یا المانی این روز مقاومت مردم برای همگان تداعی شود.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان میزبان 350 هزار زائر در قالب اردوی راهیان نور از یادمان های دوران دفاع مقدس بود افزود: در حال حاضر 16 یادمان در استان ما وجود دارد که مورد بازدید زائران قرار گرفت و شهرستان قروه به عنوان ورودی استان فضای مناسبی را برای این عزیزان فراهم کرده است.
این مسئول گفت: 2واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه ها از سوی شورای فرهنگ مصوب شده تدریس می شود که نقش شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس برای نسل امروز که از آن دوران بی اطلاع هستند بیان می کند.
به گفته سرهنگ شرف بیانی کردستان یکی از استان‌هایی است که در دفاع مقدس حضوری مستمر داشت و هم‌اکنون سه هزار و 500 نقطه یادمان شهدا این استان شناسایی شده که در طول دفاع مقدس 356 بار مورد تجاوز هوایی و بمباران دشمن بعثی قرار گرفته است.
وی افزود: احداث 10 یادمان شهری در 10 شهرستان استان کردستان در دستور کار این کارگروه قرار گرفته و این یادمان‌ها باید در خور شأن و منزلت شهدا و حماسه سازان این دیار باشند.
مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: در سال جاری یک کانون فرهنگی و مذهبی در شهرستان بانه در کنار یادمان شهداء احداث شده و 2 کانون فرهنگی و مذهبی در قروه و مریوان در دست اقدام است.
به گفته وی در حال حاضر مدارک زیادی شامل عکس و غیره از دوران دفاع مقدس و شهدا در خانواده‌ها وجود دارد که با جمع آوری این مدارک و اسناد می توان با کار پژوهشی و علمی در حوزه دفاع مقدس ساماندهی کرد و دفاع مقدس مختص به همه مردم از اقشار مختلف است و همه باید در حد توان خود در این زمینه فعالیت داشته باشند.
سرهنگ شرف بیانی با اشاره به نقش استان کردستان در تاریخ دفاع مقدس، ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان مرجع تشخیص این اسناد و مدارک شناخته شده است و مجموعه‌ای در این زمینه تدوین و به عنوان سندی ماندگار برای آیندگان به یادگار خواهد ماند.
از 26 هزار شهید مهاجر و انصار کردستان پنج هزار و 460 شهید بومی استان در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و 61شهید گمنام نیز در 16 یادمان استان مدفون هستند.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.