به گزارش ایرنا صنایع کوچک تولیدی ایفا گر نقش اصلی کشور در اقتصاد کشور هستند و دولت یازدهم جاری برنامه حمایت از این واحدها را آغاز کرد تا کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها بتوانند با شناسایی واحدهای مشکل دار و حمایت از آنها با استفاده از تسهیلات، ریل تولید ملی در کشور را رونق بخشند.
تلاش های دولتمردان در نقاط مختلف کشور و تشکیل ستاد تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید و اجرای بسته های حمایتی در 2 سال گذشته همگی نشان دهنده این است که تمامی مسئولان به دنبال ایجاد رونق تولید داخلی هستند و در بین 30 درصد تولیدگران فعال استان نیز موفق به اخذ تسهیلات 983 میلیون ریالی شده اند.
مسئولان کردستان نیز همپای برنامه های دولت به دنبال خدمت به مردم بوده و در این راستا جذب 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی را هدف گذاری کرده و تاکنون موفق شده اند حدود 40 درصد از این هدف گذاری را به واحدهای تولیدی پرداخت کنند.
در کردستان دارای 757 واحد صنعتی و تولیدی فعال و نیمه فعال وجود دارد که طی سال جاری حدود 236 مورد از این واحدها تسهیلات حمایتی دریافت کرده اند تا در مسیر تولید، گام های محکمتری بردارند.
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان، این تسهیلات در 2 بخش شامل 603 میلیارد ریال برای واحدهای ثبت نام کننده در سامانه بهین یاب و 380 میلیون ریال نیز از محل مراجعه واحدهای تولیدی به بانک ها بوده است.
محمد دره وزمی افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری و ستاد تسهیل تولید با رویکرد حمایت از تولیدکنندگان به بهانه های مختلف تشکیل یافته و ضروری است همه برای ارتقای رتبه استان تلاش کنند.
دبیر کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری و تسهیل تولید نیز در این ارتباط گفت: هم اکنون 650 واحد تولیدی از 757 واحد استان به صورت کامل فعال بوده و بقیه نیز نیمه فعال هستند که پرداخت تسهیلات حمایتی به حدود 236 مورد از این واحدها قوتی دوباره برای رونق تولید است.
هیمن الماسی افزود: تسهیلات به 195 واحد در قالب ثبت نام کنندگان سامانه بهین یاب پرداخت شده و 41 مورد نیز با مراجعه حضوری تسهیلات را دریافت کرده اند و مسئولان هم اکنون به دنبال جذب بقیه سهیمه حمایتی این استان هستند.
به گفته وی، هم اکنون هشت هزار و 200 نفر در واحدهای تولیدی استان مشغول بکار هستند که حمایت های دولت می تواند در فعالیت دوباره برخی واحدها که در اثر نوسانات به سمت غیر فعالی پیش می رفتند نتیجه بخش باشد.
رئیس جمهوری در ابتدای سال 95 وعده فعال کردن هفت هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط با استفاده از تسهیلات بانکی را به مردم داد و توانست در هفت ماه تلاش، 12 هزار و 525 واحد تولیدی را با استفاده از حدود 91 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات، به محور تولید وارد کند.
همچنین دولت حمایت های خود از واحدهای تولیدی نیمه فعال و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی را آغاز کرده و در این استان یک هزار و 151 واحد صنعتی و کشاورزی متقاضی این تسهیلات هستند.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/ انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.