صبح روز اول کاری هفته گذشته، خبر افزایش قربانیان آنفلوآنزا خوراک خبری بسیاری از رسانه‌های کردستان شد و این موضوع باز هم حساسیت‌ها را بیشتر کرد و خبر فوت پنجمین قربانی این بیماری در استان، نگرانی‌ها در ابن رابطه را افزایش داد. تاکنون ۵۲ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در استان شناسایی شده‌اند.

رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر کردی سقز
از دیگر رویدادهای مهم روز شنبه هفته گذشته در کردستان، مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز بود.
این جشنواره از ۱۹ تا ۲۲ آذر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار شد.

ثبت‌نام ۲۷۸ داوطلب کردستانی در انتخابات مجلس
با پایان زمان ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز شنبه ۱۶ آذر، در مجموع ۲۷۸ داوطلب در کردستان نام‌نویسی کردند که این تعداد نسبت به دوره قبل (مجلس دهم) بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی
اختتامیه هیجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز یکشنبه با معرفی نفرات برتر در سنندج برگزار شد.
در این جشنواره  ۱۸ گروه با هم به رقابت پرداختند و پنج گروه به مرحله استانی را یافتند و در نهایت گروه های نمایشی بیجار، دهگلان و مرکز شماره ۲ سنندج نیز با رای داوران به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

نشست خبری معاون سیاسی استاندار کردستان
حسن خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان روز یکشنبه هفته پیش در نشست خبری از پیش‌بینی یک هزار و ۲۴۵ شعبه اخذ رای در استان برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.
براساس گفته وی، در نهایت تعداد داوطلبان ثبت‌نام کننده این استان با رشد ۳۳ درصدی نسبت به ۲۱۳ داوطلب دوره انتخابات دهم مجلس به ۲۸۷ نفر رسیده است که از این میان ۲۹ داوطلب زن هستند.

انصراف سه داوطلب در کردستان
یکی از داوطلبانی که برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیجار ثبت نام کرده بود، انصراف خود را به صورت کتبی به ستاد انتخابات اعلام کرد.
روز یکشنبه همچنین خبری مبنی بر کناره‌گیری ۲ داوطلب زن در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان منتشر شد.

سه بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در کردستان جان‌باختند
مهمترین رویدادی که روز دوشنبه در کردستان در خبرگزاری‌ها منتشر شد، فوت ۲ بیمار دیگر مبتلا به آنفلوآنزا بود که در مجموع تعداد قربانیان این بیماری در استان به هفت نفر رسید.
تا روز دوشنبه ۲۱۹ نفر در استان با دارا بودن علایم بیماری آنفلوآنزا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که پس از نمونه گیری، بیماری ۵۰ نفر مثبت اعلام شده بود و در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کردستان بستری هستند.
همان روز بیمار ۸۶ ساله مبتلا به آنفلوآنزا در دیواندره فوت کرد. این بیمار بانویی ۸۶ ساله بود که در بیمارستان امام خمینی (ره) قربانی آنفلوآنزا شد.

دستگیری هشت لیدر اغتشاشات در مریوان 
براساس اعلام فرمانده انتظامی کردستان، هشت نفر از عوامل اصلی و لیدرهای اغتشاشات اواخر آبان گذشته با تلاش پلیس در مریوان شناسایی و دستگیر شدند.
این افراد از مخلان نظم و امنیت عمومی با سوءاستفاده از اعتراضات مردمی در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین اقدام به آتش زدن اموال،  اماکن عمومی و دولتی در مریوان کرده بودند.

آنفلوآنزا باز هم قربانی گرفت
روز سه‌شنبه ۱۹ آذر باز هم آنفلوآنزا در کردستان قربانی گرفت و تعداد قربانیان این بیماری در استان به ۹ نفر رسید.
یکی از قربانیان این بیماری فردی بیجاری مبتلا بود که با توجه به نمونه آزمایشگاهی ارسالی این فرد به مرکز استان، مرگ او بر اثر آنفلوانزا تایید شد.

مدارس سه شهر در کردستان تعطیل شد
براساس اعلام آموزش و پرورش با توجه به سرمای هوا و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری سرماخوردگی بویژه آنفلوآنزا، مدارس شهری و روستایی سه شهرستان بیجار، دهگلان و دیواندره در استان روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد.
تصمیم به تعطیلی این مدارس به پیشنهاد مدیران آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و موافقت فرمانداران این شهرستان‌ها گرفته شد.

آغاز بکار جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز
شانزدهمین جشنوار بین المللی تئاتر کُردی سقز روز سه‌شنبه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور ۱۱ گروه داخلی و خارجی با اجرای نمایش حصار (حه‌سار) از بوکان در سالن آمفی تئاتر شهر سقز آغاز شد و تا ۲۲ آذر نیز ادامه دارد.
جدا از حضور ۹ گروه از مناطق کُردنشین کشورمان در این جشنواره، ۲ گروه خارجی نیز از ترکیه و اقلیم کردستان عراق برای حضور در جشنواره تئاتر کُردی سقز خود را به این شهر رسانده‌اند.

تصادف در محور بیجار - دیواندره ۲ کشته برجا گذاشت
روز سه‌شنبه حادثه‌ای دیگر در استان روی داد و تصادف بین اتوبوس و سواری در محور بیجار به دیواندره ۲ کشته و ۲ مصدوم برجا گذاشت.  
تصادف بین یک دستگاه پژو پارس و یک اتوبوس در محور بیجار - دیواندره روی داد و تجاوز به چپ خودرو سواری دلیل حادثه گزارش شد.

دیدار سفیر اتریش با مدیران کردستان
سفیر اتریش در ایران روز چهارشنبه ۲۰ آذر، با استاندار کردستان، معاونان سیاسی و اقتصادی استاندار و شهردار سنندج دیدار کرد.
استفان شلتس از علاقە مندی این کشور برای توسعە روابط در سطح ملی و استانی با کشورمان خبر داد و از ۲ کشور به عنوان ابرقدرت‌های فرهنگی جهان نام برد.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان عصر چهارشنبه در دیدار با سفیر اتریش که به منظور بررسی زمینه همکاری های اقتصادی و فرهنگی اتریش و کردستان به سنندج سفر کرده است، از آمادگی برای حضور شرکت های اتریشی در زمینه سرمایه گذاری خبر داد.
اشتفان شلتس سفیر اتریش به منظور بررسی پتانسیل‌های سرمایه گذاری استان های ایران به کردستان سفر کرده و با معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج نیز دیدار کرد.
در این دیدارها تفاهم نامه خواهر خواندگی سنندج و با وین اتریش نیز تدوین شد و به امضای مسئولان کردستانی رسید و سفیر اتریش نیز گفت: این تفاهم نامه را برای امضای مسوولان مربوطه وین به از طریق ذیربط ارسال می‌کند.  

تعداد فوتی‌های آتش‌سوزی تالار عروسی سقز به ۱۲ نفر رسید
براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان در روز چهارشنبه، با فوت یکی از مصدومان حادثه آتش‌سوزی تالار عروسی مانگه‌شو در شهر سقز، تعداد جانباختگان این حادثه به ۱۲ نفر رسید.
این فرد اهل بوکان در استان آذربایجان غربی از زمان وقوع این حادثه بدلیل شدت جراحات وارده در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر بستری بود که روز چهارشنبه در گذشت.
حادثه دردناک تالار مانگه شه و سقز شامگاه پنجشنبه بر اثر نشت شلنگ گاز متصل به بخاری رخ داد و باعث کشته شدن ۱۲نفر و مجروح شدن ۴۸نفر از مهمانان مراسم عروسی شد، ضمن اینکه در این حادثه پنج کودک و پنج زن همراه با یک مرد جان باختند.

دبستان ۱۲ کلاسه خیرساز در سنندج به بهره‌برداری رسید
دبستان ۱۲ کلاسه خیرساز دکتر علی اصغر فانی که توسط بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد احداث شده روز چهارشنبه در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی و خیران در سنندج به بهره‌برداری رسید.
این مدرسه ابتدایی به همت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد با ۵۲ میلیارد ریال اعتبار، زیربنای ۲ هزار متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار و ۳۰۰ متر احداث شده و دارای ۱۲ کلاس درس استاندارد، ۲ آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه، سالن اجتماعات و بخش‌های اداری است.

بازداشت مالک فراری تالار عروسی سقز 

دادستان عمومی و انقلاب سقز روز چهارشنبه از بازداشت مالک تالار عروسی مانگه شه‌و سقز که بدنبال حادثه آتش سوزی و مرگ ۱۲ نفر در یک مراسم عروسی اواخر هفته گذشته متواری شده‌ بود، خبر داد.
در این حادثه ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۴۰ تن نیز مصدوم و در مراکز درمانی بستری شدند.

سه واحد قصابی در سنندج پلمب شد
سه واحد قصابی به علت عرضه گوشت غیر قابل مصرف در منطقه بهاران شهر سنندج با حکم مقام قضایی پلمب شد.
در جریان بازدید گروه‌های ستادی اداره کل دامپزشکی کردستان از مراکز تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی تخلف سه واحد محرز شد و در نهایت این اداره کل به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی از آنان به مراجع قضایی شکایت برد.

سرنشین پژو در تصادف با نیسان جان‌باخت
روز چهارشنبه هفته گذشته یک فقره تصادف رانندگی در جاده روستایی قجر از توابع بخش سارال دیواندره اتفاق افتاد که در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد.
این حادثه رانندگی بین یک دستگاه نیسان و سواری پژو رخ داد و یکی از سرنشینان سواری به علت شدت جراحات در دم جان باخت.

تصادف در محور سروآباد به سنندج سه کشته برجا گذاشت
ساعت پنج دقیقه بامداد جمعه یک دستگاه پژو سواری ۴۰۵ با یک دستگاه کامیون در محور سروآباد به سنندج نرسیده به روستای نگل از توابع بخش کلاترزان به شدت باهم برخورد کردند که منجر به کشته شدن سه نفر و مصدومیت یک تن دیگر شد. علت حادثه در دست بررسی است.

وچان کردستان تیم البرز را با چهار گل شکست داد
تیم فوتبال بانوان وچان نماینده کردستان روز جمعه در هفته نهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر تیم هیات استان البرز را با نتیجه چهار بر صفر در خانه شکست داد.
نماینده کردستان اکنون در جدول رده بندی ۲۷ امتیازی است و با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم شهرداری بم در جایگاه دوم لیگ برتر فوتبال بانوان کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.