کریستوف گراب‌مایر  روز چهارشنبه در دیدار سفیراتریش با شهردار سنندج اظهار داشت: ارتباط با مسئولان شهری شهرهای مختلف ایران به منظور اطلاع از تصور آنها در خصوص توسعه اقتصادی از مسائل حائز اهمیت برای ما است.

وی با اشاره به اینکه اتریشی‌ها معتقدند موسیقی راه مستقیم نفوذ به قلب مردم است، اضافه کرد: موسیقی و جشن نوروز یکی از مهمترین شاخص‌های برتری شهر سنندج به شمار می‌رود که در این حوزه‌ها می‌توانیم همکاری مطلوبی داشته باشیم.

رایزن بازرگانی سفارت اتریش درایران افزود: علاوه برموسیقی در حوزه پسماند و تله‌کابین در سنندج هم می‌تواند از دیگر حوزه‌های همکاری طرفین باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم در این نشست با اشاره به اینکه طبیعت سنندج شباهت زیادی با شهرهای کشور اتریش دارد، گفت: نیروی انسانی خلاق و توانمند و تحصیل‌کرده در سنندج از ظرفیت‌های ارزشمند این شهر است.

جلال شریعتی با اشاره به اینکه بستر توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در این شهر فراهم است، افزود: تخفیف‌ها و مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: اتریش یکی از کشورهایی است که از همان اوایل انقلاب، جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و همه مسئولان ما خواهان ارتباط بیشتر ۲ طرف هستند.

طراحی و احداث سالن‌های اجرای موسیقی 

ارسطو گویلی یکی از اعضای شورای شهر سنندج هم اظهار داشت: طراحی و احداث سالن‌های اجرا و آموزش موسیقی از جمله نیازهای سنندج شهر خلاق موسیقی است که بسترهای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه موسیقی پیام رسان صلح و آشتی در دنیا است، اضافه کرد: سنندج می‌تواند برندی برای ترویج موسیقی در غرب آسیا باشد و آمادگی لازم برای هر گونه سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

فرزاد زارعی یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج گفت: سنندج نسبت به ساخت آلات موسیقی در ایران حرف برای گفتن دارد و همین می‌تواند زمینه مناسب تبادل فرهنگی با هر منطقه‌ای باشد.

وی خواستار اعزام هیات اقتصادی از کشور اتریش به سنندج شد و افزود:  از دیدگاه این هیات ظرفیت‌های اقتصادی سنندج باید مورد بررسی قرار داده شود تا همکاری فی ما بین توسعه بیشتری پیدا کند.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: از طرف معاونت اقتصادی استانداری کردستان هم گروهی از سنندج به شهرهای کشور اتریش اعزام شود تا ارتباط دو طرفه شکل گیرد.

تفاهم‌نامه‌ خواهر خواندگی بین وین و سنندج توسط شهرداری سنندج تهیه و تنظیم شده است که سفیر اتریش در ایران آن را امضا نکرد و گفت: با کمال میل این تفاهم‌نامه را برای مقام‌های مسئول اتریش ارسال می‌کنیم.

اشتفان شولتس در ارتباط با بحث خواهر خواندگی بین شهرها گفت: در نسل جدید دیگر رویه سنتی همکاری و تبادل بین شهرها حاکم نیست و به جای امضای چنین تفاهم‌نامه‌هایی باید به دنبال اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف از جمله پسماند و حمل و نقل باشیم.

دف یکی از سازهای کوبه‌ای معروف موسیقی عرفانی و تخته‌نرد از صنایع دستی شهر سنندج از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر به سفیر اتریش در ایران تقدیم شد و سفیر اتریش هم سی‌دی کنسرت موسیقی سال ۲۰۱۹ این کشور را به شهردار سنندج اهدا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.