بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در مراسم شب فرهنگی دیواندره که در تالار سپهر تابناک برگزار شد، اظهار داشت: دیواندره قطب کشاورزی است و تکمیل سد سیازاخ می‌تواند تحول عظیمی در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد کند.    

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم انجام گرفته تا آب مورد نیاز برای تبدیل ۹۶ هزار هکتار از ارضی دیم استان به آبی از طریق منابع آبی موجود اختصاص یابد، افزود: با اجرای این طرح بزرگ در دو تا سه سال آینده تحول عظیمی در بخش کشاورزی استان بوجود می‌آورد.

استاندار کردستان به اختصاص اعتبار برای اتمام پروژه راه‌آهن همدان به سنندج نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین ۳۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص یافت و امیدواریم سال آینده سوت قطار در کردستان شنیده شود.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره نیز که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل ۱۶ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد در سفر آینده نزدیک وزیر نیرو به استان سعی می‌کنیم اعتبار مورد نیاز را تامین و این طرح را تکمیل کنیم.

مرادنیا سپس با اشاره به برگزاری مراسم شب فرهنگی دیواندره گفت: این مراسم فرهنگی با هدف تجلیل از شهروندان نمونه برگزار شده و نشانه توسعه یافتگی شهرستان دیواندره است.

وی با اشاره به اینکه به توسعه یافتگی دیواندره بسیار خوشبین هستم، تاکید کرد: این شهرستان با داشتن مراتع غنی سارال و چهل چشمه نباید محروم باشد.

استاندار کردستان به سرمایه گذران بخش خصوصی توصیه کرد در این شهرستان سرمایه گذاری کنند و افزود: اکنون طرح سپهر تابناک، گلخانه برادران کریمی از مهمترین طرح های نمونه بخش خصوصی با اشتغالزایی بالا در این شهرستان هستند.

وی اضافه کرد: ۱۶۸ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل در این شهرستان به سرمایه گذران و مردم متقاضی ایجاد اشتغال پرداخت شده که آثار این تسهیلات در رفع محرومیت شهرستان کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

در این مراسم از شهروندان نمونه دیواندره با اهدای لوح و ه دایایی تقدیر شد.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۹۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.