به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ابراهیم قادری در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت زنان و خانواده با موضوع اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری آنفلوآنزا که در محل سالن اجتماعات استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت:  آنفلوآنزا ناشی از بیماری ویروسی است که با شروع ناگهانی تب، لرز و سرفه همراه است .

وی افزود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در کشورهایی از جمله  آمریکا،  انگلیس و کانادا بیماری آنفلوآنزای انسانی شیوع یافته و در ایران هم تعدادی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در استان کردستان تاکنون ۱۴۹ نفر مشکوک به این بیماری در بیمارستان بستری هستند، گفت: ۱۴ نفر از سنندج، ۱۶ نفر از قروه، ۷ نفر از بیجار، ۳ نفر از مریوان و یک نفر از سروآباد به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

قادری  تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴ نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در استان کردستان جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی در  مورد  شیوع بیماری، راه‌های کنترل و مقابله با آن در میزان ابتلا و کاهش مرگ و میرها موثر است.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارائه آموزش‌های لازم به نهادهای مربوطه خبر داد و اضافه کرد: به محض گسترش این بیماری و ایجاد اپیدمی وحشتناک اقدامات پیشگیرانه انجام شده و آمادگی لازم برای کنترل و کاهش این بیماری را داریم.

قادری با بیان اینکه در خصوص فعالیت‌های استراتژیک جهت مقابله با بیماری‌ها در مقابل سلامت مردم همه ما مسوولیم به روش‌های پیشگیرانه دارویی و غیر دارویی شامل آموزش در سطح فردی و خانواده، مدارس و در سطح جامعه، مراکز تجمع، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در خصوص کنترل و مقابله با بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و تاکید کرد: در سطح مراکز بهداشتی درمانی موازین کنترل عفونت مهم است.

وی آمادگی برای بحران مقابله با  بیماری آنفلوآنزا را  در سطح دانشگاه‌ علوم پزشکی و مراکز درمانی استان اعلام کرد و ادامه داد: از لحاظ ذخیره دارویی در استان هیچ مشکلی نداریم.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس در خصوص مشاهده  فرد مشکوک به آنفلوآنزا صرفا با تایید دانشگاه علوم پزشکی باید صورت گیرد که خوشبختانه  در استان فعلا نیازی به تعطیلی مدارس نبوده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1301617
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.