حسین الماسی روز یکشنبه همزمان با آغاز شروع رسمی انتخابات با ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلب اعتماد مردم از طریق انتخاب معتمدان در هیات‌های اجرایی از موارد ضروری است که توجه به این معیارها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در هیات‌های اجرایی به جنسیت و برابری، قومیت و مذهب و همچنین جناح‌های سیاسی و حضور خانواده‌های ایثارگر و اقشار مختلف مردم و روحانیون توجه می‌شود ضمن اینکه بیشترین تلاش و نگاه ما حضور اقشار مردم برای اعتمادسازی و مشارکت حداکثری است.

الماسی بر برگزاری رقابت سالم توسط داوطلبان این دوره از انتخابات تاکید کرد و افزود: استقبال داوطلبانی که مورد اعتماد مردم هستند موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه نگاه جهانی به مساله انتخابات در ایران اسلامی متفاوت است، یادآور شد: گفتگو و ایجاد تعامل در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور امر ضروری است که باید به آن پرداخته شود.

سرپرست فرمانداری قروه بر رفتار مناسب با داوطلبان و رعایت مر قانون در زمان ثبت نام تاکید کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات مهمترین اولویت جامعه است و باید تمام تلاش خود را در این راستا به کار بگیریم.

الماسی اضافه کرد: شروع ثبت نام از داوطلبان از ۱۰ تا ۱۶ آذر به مدت ۷ روز است و در این مدت با تشکیل هیات‌های اجرایی بررسی سوابق داوطلبان از طریق مراجع چهارگانه با دقت انجام می‌شود.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.