رشید قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی در پنج رتبه و براساس خدمت، تحصیلات، مهارت و توانایی، تحصیلات و تجربه معلمان محاسبه شده و معلمانی که بیشتر از سه سال سابقه خدمت دارند را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ براساس این طرح هرسه یا چهارسال رتبه معلمان براساس تلاش و عملکردشان تغییر یافته و بالا می‌رود، افزود: همین امر موجب ایجاد انگیزه بیشتر برای افزایش عملکرد این قشر و فعالیت مطلوب تر آنان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: افزایش انگیزه معلمان برای کارکرد بهتر و مطلوب‌تر علاوه بر بالا بردن رتبه آنان منجر به ارتقای نظام تعلیم و تربیت نیز می‌شود.

وی یکی دیگر از تاثیرات مثبت این طرح را ارتقای وضعیت معیشتی معلمان اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح رتبه بندی وضعیت حقوق معلمان به صورت میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد که این می‌تواند تا حدودی مشکلات معیشتی این قشر را برطرف کند.

هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری نظام رتبه‌بندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، معلمان در پنج رتبه، طبقه‌بندی می‌شوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات - مهارت و توانایی ­ها، دوره های آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه می‌شود.

هیات دولت در نشست خود مبلغ ۲۰ هزار میلیارد نیز برای اجرای این طرح تخصیص داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.