معصومه دهقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر داوطلب عضو جوانان، ۱۱ هزار نفر مرد و هشت هزار و ۱۰۰ نفر نیز زن هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در ۶۲ کانون غنچه‌های هلال مهد کودک‌ و پیش دبستانی‌های استان، اضافه کرد: تعداد کانون‌های آزاد حوزه جوانان ۲۰ مورد و ۲۵ کانون دانشجویی شامل ۲ هزار و ۱۱۶ نفر عضو نیز در این بخش فعالیت دارند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: کانون دانش‌آموزی نیز در ۱۵۲ مدرسه استان فعال است و در حال حاضر هفت هزار و ۱۲ نفر به عضویت این مراکز در آمده‌اند.

دهقانی با بیان اینکه مهمترین رویکرد این حوزه،  ارتقا تاب‌آوری جوانان در مسائل مختلف اجتماعی است، افزود: ۲۹ کانون روستایی با ۴۵۰ نفر عضو و ۱۱ کانون در بخش طلاب با ۲۳۵ عضو زیر پوشش حوزه جوانان مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: برگزاری اردوهای آموزشی و فرهنگی، آموزش برای پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی، انجام فعالیت‌های ورزشی، آموزش کمک‌های اولیه از جمله برنامه‌های آموزشی این حوزه است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان،  اصلی‌ترین هدف حوزه جوانان را توانمندی قشر جوان برای یادگیری مهارت‌های زندگی عنوان کرد و گفت: اعضا در بخش جوانان در مواقع بحرانی و ضروری برای کمک به نیروهای امدادی اعزام می‌شوند.

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده‌ای، ۱۰۰ تیم امدادی و بیش از ۲ هزار داوطلب فعال و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.