حمید روحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه علاوه بر اسناد روستایی، صدور ۱۱ جلد سند شهری نیز در موچش در حال انجام است، اظهار داشت: ۱۶۰ سند روستایی دیگر نیز تا اواخر پاییز صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته سهمیه شهرستان صدور ۳۳۰ جلد سند مالکیت بود که در این مدت ۴۰۵ سند صادر و تحویل متقاضیان در ۱۲ روستای بخش مرکزی و موچش شد.

روحانی یادآور شد: بنیاد مسکن سال گذشته موفق به تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد سهمیه خود در صدور سند ملکی روستایی شد که برای امسال نیز ادامه این روند پیش بینی می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه افراد متقاضی برای دریافت سند فقط ۲۰ درصد هزینه را پرداخت و باقی هزینه ها را بنیاد مسکن می پردازد، افزود: هزینه صدور هر سند برای افراد متقاضی یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است.

وی توسعه و مقاوم سازی مسکن روستایی را از مهمترین دغدغه های بنیاد اعلام کرد و گفت: سال گذشته مقاوم سازی ۳۷۷ بنای روستای سهمیه شهرستان بود که ۲۵۰ مورد آن عملیاتی و باقی آنها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

روحانی با اشاره به اینکه در سال جاری برای ۱۲ روستا اعتبار اجرای طرح هادی اختصاص یافته است، گفت: بیش از ۵۰ درصد اعتبارات این طرح ها تخصیص داده شده و عملیات اجرایی آنها نیز شروع شده است.

وی تاکید کرد: احداث مسکن برای محرومان، تهیه طرح هادی روستایی و اصلاح معابر، تهیه و ارائه طرح های بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی روستایی و شهری فرسوده، ایجاد نظام فنی و آموزشی حرفه ساختمانی در مناطق روستایی و ارائه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با هدف ارتقای کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی بخشی از وظایف بنیاد مسکن است.

فقدان سند ثبتی برای املاک مسکونی و زراعی یکی از دغدغه ها و مشکلات اهالی روستاها و شهرهای کوچک محسوب می‌شود که داشتن آن لازمه اعمال حق مالکیت است.

کامیاران با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.