فرهاد عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احداث این واحدها از محل تفاهم نامه بهزیستی با واحد محرومیت زدایی سپاه کردستان انجام می‌شود و ۸۰ واحد مسکونی ۵۰ متری ساخته و به مددجویان تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث این واحدها از نیمه دوم آبان در برخی مناطق و روستاهای محروم استان آغاز شده است، افزود: برای احداث این واحدها ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۱۰۰ میلیون ریال بلاعوض به هر نفر از مددجویان پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان اضافه کرد: عملیات احداث این واحدها توسط نیروهای واحد محرومیت زدایی سپاه بیت المقدس استان انجام خواهد شد.

وی همچنین به حوزه اشتغال این استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: مهر امسال در راستای توسعه اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان، ۵۳ طرح اشتغال توسعه پایدار روستایی برای اجرا به بانک های عامل معرفی شد.

عزیزی گفت: پنج مورد از این طرح ها شامل فرش، جاجیم بافی، تولید پوشاک و سفال بصورت کارفرمایی و مابقی در حوزه‌های مختلف از جمله زنبورداری و کشاورزی به صورت خوداشتغالی است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این تعداد طرح برای ۱۱۰ نفر در مناطق روستایی استان اشتغال ایجاد می‌شود، تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع به ۶۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که توسط بانک‌های عامل و براساس نوع شغل به متقاضیان پرداخت می‌شود.
۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.