مهدی میراشرفی روز پنجشنبه در سی و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از شرکای اصلی ایران، عراق و اقلیم کردستان است که از اهمیت خاصی در حوزه اقتصادی برای ما برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی فیزیکی مرزهای ایران با عراق با اولویت ویژه انجام شود، اضافه کرد: مدیریت واحد مرزی هنوز در مرزهای استان کردستان وجود ندارد در حالیکه انتظار داریم با محوریت استاندار، اداراتی که در مرز باشماق مریوان مستقرند، مدیریت واحد را بپذیرند.

میراشرفی یادآور شد: برخی از دستگاه‌ها فعالیت خود را در مرز برون سپاری کرده و تعدادی از سازمان‌ها هم خواستار و متقاضی استقرار نیروهای خود و عدم واگذاری اختیاراتشان به بخش‌های دیگر هستند.

وی به دیگر خواسته‌های مطرح شده در کارگروه مرز و گمرک استان که شب گذشته برگزار شد، اشاره کرد و افزود: ۲۴ ساعته کردن فعالیت در مرز باشماق و به عبارتی انجام ۲ شیفت کاری از جمله خواسته‌های فعالان اقتصادی استان است.

رئیس کل گمرک کشور تبدیل ثبت سفارش کالاهای مرزنشینی به ثبت آماری را از دیگر خواسته‌های مطرح شده اعلام کرد و گفت: برخی سازمان‌ها به مدیریت واحد مرزی تمیکن نمی‌کنند و این مشکل باید برطرف شود.

میراشرفی تاکید کرد: آموزش‌های لازم به گمرکات کشور عراق توسط گمرکات ایران ارائه شده و جالب است مدیریت واحد مرزی آنها بسیار بهتر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.