حجت الاسلام محمد کاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از این کمک‌ها شامل بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم، ۲۵۰ بسته جیره خشک و یک هزار و ۱۰۰ بسته کیف و لوازم التحریر در میان خانواده‌های بی بضاعت ناحیه منفصل شهری نایسر توزیع شده است.

وی افزود: در دیدارهای انجام شده در نواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه استان نیز بیش از ۱۵ خانواده نیازمند به مراکز پزشکی معرفی و کمک هزینه درمان آنان از محل موقوفات و خیرین تامین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه این میزان کمک ها از یک ماه گذشته تاکنون انجام شده است، گفت: همچنین با حضور متولی موقوفه بازار بزرگ آصف سنندج و در بازدید از خانه سالمندان سنندج یک وعده اطعام و بیش از ۱۵۰ دست لباس گرم از محل عواید این موقوفه به خانه سالمندان سنندج اهدا شد.

وی ارزش ریالی این کمک‌ها را ۴۸۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در صورت وجود موقوفاتی در سنندج با نیت خیرات و مبرات و کمک به نیازمندان، این اداره کل می‌تواند خدمت رسانی بیشتری را به مناطق محروم داشته باشد.

حجت‌الاسلام کاروند از واقفان نیک اندیش استان خواست در وقف‌های خود خدمت به محرومان و نیازمند جامعه و کمک به رفع مشکلات آنان را فراموش نکرده و نیات خود را به این سمت و سو پیش ببرند.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۲۴۳ موقوفه با  ۱۶ رقبه متصرفی، بیش از سه هزار رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.