ابراهیم حسامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:خیران برای احداث این تعداد مدرسه ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه کردند و قرار است تعداد مدارس خیرساز تا پایان امسال به ۵۵ مورد با صرف هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال برسد.

وی با بیان اینکه این تعداد مدرسه در سطح استان پراکنده بوده و مدارس یک کلاسه، ۲ کلاسه و بیشتر را شامل می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار خیر بومی و غیربومی در امر مدرسه‌ سازی با مجمع خیرین مدرسه ‌ساز کردستان همکاری دارند و خدمات قابل توجهی در این حوزه ارائه داده‌اند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان یادآور شد: میزان تعهدات خیرین در طول ۱۶ سالی که از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان می‌گذرد یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال برای احداث ۴۸۵ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۴۵۰ کلاس درس بوده که ۱۰۰ درصد محقق و تحویل اداره کل آموزش و پرورش شده است.
وی ‌اضافه کرد: کردستان جزو استان‌های دارای آمار بالای مدارس تخریبی در کشور است و با وجود تلاش‌هایی که از سوی دولت و خیرین برای نوسازی مدارس انجام شده هنوز هم در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

حسامی گفت: در شرایط فعلی و با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، آموزش و پرورش و نوسازی نمی‌توانند به تنهایی مشکلات موجود را رفع کنند و تنها راه برون رفت از مشکل فضاهای آموزشی استان بهره گیری از کمک خیرین است.

داده‌های آماری آموزش و پرورش کردستان حاکیست که در حال حاضر یک سوم مدارس استان از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

در سال تحصیلی جاری (۹۹ - ۹۸) ۳۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی و ۱۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس  مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.