عبید رستمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اهدای کتاب به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های استان‌های کشور برای دومین سال متوالی از سوی دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ۴۰۰ میلیون ریال حواله خرید کتاب به استان تعلق گرفته است که با هماهنگی‌های انجام شده و توجه به گستره تنوعی کتاب‌ها، ترکیبی از کتاب‌های کودک، علوم انسانی، ادبی، دینی و هنری در هفته کتاب به استان اختصاص خواهد یافت.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب از اولویت‌های حوزه کتاب استان است، افزود: به محض دریافت کتاب‌ها، کار توزیع آن در بین کتابخانه مراکز و موسسات فرهنگی و هنری و کتابخانه‌های عمومی آغاز می‌شود.

رستمی با بیان اینکه کردستان در هفته کتاب میزبان برگزاری برنامه‌های متنوعی است، گفت: برپایی فروشگاه و نمایشگاه کتاب با حضور ناشران استانی، رونمایی از تازه‌های نشر، برگزاری برنامه کتاب‌گردی و بازدید از جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی با حضور مقامات استانی، نواخته شدن زنگ بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مدارس استان از جمله برنامه‌های استان  در هفته کتاب است.

وی اضافه کرد: همایش تجلیل از فعالان حوزه‌ کتاب، برنامه‌های آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، برنامه قصه‌گویی و جشنواره کتاب با حضور ناشران و فعالان حوزه کتاب استان، اهدای کتاب به مدارس و کتاب‌خانه‌های شهری و روستایی، اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع فرهنگ مطالعه کتاب توسط امامان جمعه و تجلیل از ۲۰ نویسنده و فعال فرهنگی استان در قالب نخستین جشنواره سراسری قلم روستا از دیگر برنامه‌های استان در هفته کتاب است.

رستمی همچنین از آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌های استانی در پاییزه کتاب ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها و در راستای تحقق شعار «ایران تهران نیست»، طرح پاییزه کتاب علاوه بر تهران در کتابفروشی‌های استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآورشد: با هماهنگی‌های انجام شده، کتابفروشی‌های استانی می‌توانند از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه(۲۱ آبان ماه) با مراجعه به سایت Tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح پاییزه کتاب ۹۸ اقدام کنند.  

وی اضافه کرد: طرح پاییزه کتاب ۹۸ از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار خواهد  شد و خریداران کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید  کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.