حسین سدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای فعالیت‌های علمی این مرکز ۹۷۴ استناد در پایگاه WOS ISI، ۱۳۷ مقاله علمی و ۱۵۰۳ استناد در پایگاه Scopus نیز توسط محققان این مرکز منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های فارس، خراسان رضوی و اصفهان جز سه استان برتر در این سامانه علم سنجی هستند، افزود: حدود ۴۰ محقق و پژوهشگر در جمع نیروی انسانی این مرکز مشغول فعالیت هستند این در حالیست که تعداد پژوهشگران مرکز، کمتر از تعداد پژوهشگران بسیاری از دیگر مراکز تحقیقاتی کشور است.

سدری یادآور شد: امید رحمتی از پژوهشگران برتر این مرکز هستند که در رتبه دهم ۵۰ پژوهشگر برتر سازمان تحقیقات در پایگاه WOS ISI قرار دارند.

نخستین واحد و هسته تحقیقاتی در بخش کشاورزی کردستان در سال ۱۳۴۳ با عنوان اداره اصلاح و تهیه نهال و بذر تاسیس شد و این مرکز سال ۱۳۹۴ با عنوان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان کار خود را ادامه داد.

در حال حاضر این مرکز با بهره مندی از چهار بخش تحقیقاتی زراعی - باغی، منابع طبیعی، علوم دامی و آبخیز داری، سه واحد تحقیقات اقتصادی - اجتماعی، کنترل و گواهی بذور نهال و اطلاع رسانی، سه ایستگاه تحقیقاتی، ۲ پایگاه تحقیقاتی و سه آزمایشگاه تخصصی در امرو تحقیقات و اموزش کشاوری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.