آزاد حکمت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه اینترنت در استان ایجاد شده تا مردم با کیفیت مناسب از بستر تلفن همراه و ثابت به این تکنولوژی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با برگرداندن سایت‌های ارتباطی پهن باند اینترنت داده شده است،  افزود: در حال حاضر ۳۵۹ سایت تکنولوژی ۴G و حدود ۳۶۰ سایت ۳G امکان استفاده مشترکان از اینترنت را فراهم کرده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: در بحث تلفن ثابت ظرفیت بالایی ایجاد شده تا مشترکان از آخرین تکنولوژی بهره‌مند شوند، ضمن اینکه جزو اولین استان‌ها هستیم که آخرین نسل ارتباطات تلفن ثابت را ایجاد کردیم.

حکمت با بیان اینکه تاکنون حدود چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان ایجاد شده است، یادآور شد: ظرفیت واگذاری این بستر برای ۴۲ هزار مشترک در کردستان ایجاد شده است.

وی ضریب نفوذ همراه اول را در استان ۱۱۹ درصد اعلام کرد و گفت: این وضعیت نسبت به جمعیت استان ۱۹ درصد بیشتر است که نشان از سرمایه‌گذاری گسترده این بخش در استان دارد.

در حال حاضر ۵۸۱ هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در کردستان وجود دارد که ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ مورد با ضریب نفوذ ۲۹، ۸ درصد مشغول به کار است.

براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.