حشمت الله صیدی روز دوشنبه به مناسبت انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در دیدار اهالی رسانه اظهار داشت: این رویداد دستاورد بزرگی است که باید برای حفظ آن تلاش کرد بنابراین از رسانه‌ها انتظار می‌رود همکاری و حمایت‌های خود را برای حفظ و توسعه آن با قوت بیشتری ادامه دهند و دبیرخانه دائمی و مرکز خلاقیت شهرداری از انتقادات و پیشنهادات برای بهبود روند حفظ این برند استقبال می‌کند.

وی با تقدیر از حمایت‌های استاندار و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان از ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست جهانی افزود: برای دستیابی به این اتفاق مهم رقبای بزرگی همچون شیراز و مشهد پشت سر گذاشته شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه امروز سنندج جهانی شده و صاحب برند است، اضافه کرد: تا زمانی که در این مسند باشم هرآنچه که از دستم برآید با انگیزه و اشتیاق برای این اتفاق تاریخی-فرهنگی انجام خواهم داد چراکه این افتخار بزرگ براحتی بدست نیامده است و همه وظیفه داریم برای حفظ آن تلاش کنیم.

صیدی با تبریک به استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق بخاطر انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق ادبی یادآور شد: با هماهنگی‎‌هایی انجام شده توسط استانداران کردستان و سلیمانیه جشن مشترک این رویدادها سنندج برگزار شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های ما برای توسعه این دستاورد درخواست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد موزه موسیقی در سنندج است ضمن اینکه تلاش می‌شود بخشی در جشنواره‌های موسیقی برای موسیقی کُردی ایجاد کنیم البته در این میان از ظرفیت انجمن موسیقی ایران که اعلام همکاری کرده، بهره می‌گیریم.

صیدی با اشاره به اینکه از هنرمندانی که در این راستا کمک کرده‌اند تجلیل می‌شود، اظهار داشت: محور برنامه‌های شهرداری سمت و سوی موسیقی به خود می‌گیرد و حتی تلاش داریم محور برنامه‌های پنج ساله در حال تدوین توسط مجموعه دانشگاه کردستان نیز به این سمت و سو پیش برود.

با اعلام یونسکو اسامی شهرهایی که به شبکه خلاق ملحق شدند اعلام شد که در این میان سنندج نیز به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست یونسکو ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.