منصور وحیدی فر شامگاه یکشنبه در دیدار با هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران بیجاری اظهار داشت: تحقق مطالبات به حق هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران بیجاری مشروط به اقدام مناسب، ثبت نام در سامانه و ارائه مدارک و مستندات توسط متقاضیان، است.

وی با اشاره به مسایل و مشکلاتی که از سوی هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران بیجاری در این جلسه مطرح شد، افزود: تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت نیز برای رفع احتیاج ضروری و اشتغالزایی متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان در نظر می‌گیریم.

وحیدی فر با اشاره به اینکه تعدادی از هنرمندانی که به صورت سنتی در بیجار فعالیت دارند و فاقد هرگونه حمایت بیمه هستند، اضافه کرد: نوازندگان سرنا و دهل که بیش از ۳۵ ساله در مراسم شادی مردم سهیم هستند در آذر ماه امسال از مزایای مستمری صندوق بیمه هنرمندان بهره مند می‌شوند.

وی یادآور شد: خبرنگاران دیار گروس هم از عدم پوشش بیمه گلایه دارند که با تهمیدات صورت گرفته، فعالان این حوزه هم می توانند به عضویت صندوق هنر در آمده و با پرداخت حق بیمه از سایر مزایای آن بهره مند شوند.

معاون صندوق اعتباری هنر گفت: هنرمندان متقاضی بیمه نیز تا پابان آبان ماه جاری فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه صندوق هنر ثبت کنند تا زمینه بهره مندی آنها از بیمه فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه هزینه در بیمه یک نوع سرمایه گذاری است، اظهار داشت: هنرمندان باید به مزایای بیمه تکمیلی نیز توجه داشته باشند و با پرداخت حداقل ۷۰۰ هزار ریال در ماه از این نوع خدمت نیز در زمان حوادث بهره‌مند شده و نگران هزینه های درمانی نباشند.

وحیدی فر تاکید کرد: صندوق اعتباری هنر تسهیلات قرض الحسنه ۴۰ میلیون ریالی برای حل مشکلات ضروری هنرمندان با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظر گرفته شده ضمن اینکه برای اشتغالزایی نیز تا سه میلیارد ریال اعتبار در حوزه هنر از محل صندوق کارآفرینی مهر امید در مدت ۱۵ رو کاری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

هیات اعزامی صندوق اعتباری هنر کشور روز جمعه ۱۰ آبان وارد کردستان شدند و از روز شنبه تا چهارشنبه هفته جاری با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های قروه و دهگلان، بیجار و دیواندره، مریوان و سروآباد، کامیاران و سنندج، سقز و بانه دیدار می‌کنند.

نشست خبری و رادیو وتلویزیونی و دیدار با فعالان رسانه‌ای در روز پنجشنبه ۱۶ آبان پایان بخش برنامه‌های یک هفته‌ای هیات اعزامی صندوق اعتباری هنر در کردستان است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.