این مانور در بخش برون شهری بین سنندج و سقز برگزار و پس از قطع ارتباط این ۲ شهر، مسیر جایگزین سنندج، مریوان - سقز پیش بینی و ارتباط با موفقیت برقرار شد.

در بخش درون شهری نیز ارتباط مرکز شهید چمران سنندج با مرکز وحدت این شهر قطع و از طریق مسیر جایگزین مراکز شهید چمران، رشیدی نیا و وحدت، ارتباط از سر گرفته شد تا ارتباطات شهری دچار مشکل نشود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: این عملیات تمرینی برای کسب آمادگی در مواقع بحرانی از جمله زلزله، سیل و حوادث غیرقابل پیش بینی در استان است.

آزاد حکمت اضافه کرد: با مانور قطع ارتباط مخابراتی، آمادگی خود را در شرایط بحرانی سنجیده تا در چنین مواقعی شهروندان دچار کمترین مشکل نشوند و بتوانند از خدمات مخابرات استفاده کنند.

وی یادآور شد: در صورتیکه در اثر حادثه‌ای ارتباط مسیر درون یا برون شهری دچار قطعی شود، از طریق مسیرهای جایگزین و بدون اینکه مشترکان متوجه شوند، ارتباط برقرار خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه این مانور به شکل واقعی و عملی اجرا شد، افزود: تمام شبکه مخابراتی استان ایزوله شده است و کسی قادر به خرابکاری یا ایجاد مشکل نیست.

در این مانور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان، مدیر کل پست کردستان و شماری دیگر از مدیران اجرایی استان حضور داشتند.

در حال حاضر ۵۸۱ هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در کردستان وجود دارد که ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ مورد با ضریب نفوذ ۲۹، ۸ درصد مشغول به کار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.