به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حمید اسکندری با اشاره به ثبت جهانی سنندج در فهرست شهرهای خلاق یونسکو، اظهار داشت: ظرفیت های هنری، تاریخچه غنی و وجود هنرمندان مستعد در حوزه موسیقی سبب جهانی شدن سنندج در حوزه موسیقی گردید.

وی افزود: توریسم موسیقی یکی از شاخه های مهم و ارزشمند صنعت توریسم در دنیاست که می تواند علاوه بر شناساندن هرچه بهتر اماکن تاریخی و گردشگری به مردم دنیا در معرفی موسیقی نواحی و موسیقی اصیل نیز نقش بسیار با اهمیتی را ایفا کند.

اسکندری با بیان اینکه موسیقی از طریق عجین شدن با روح و جسم آدمی به‌عنوان هنر، یکی از جذابیت‌های حوزه گردشگری به شمار می‌رود، بیان کرد: گردشگری موسیقی از شاخه‌های گسترده گردشگری فرهنگی است و امروزه بخش قابل ‌توجهی از گردشگران بین‌المللی به این نوع گردشگری تمایل دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: گردشگری موسیقی علاوه بر این که در مخاطبان احساس لذت، شعف و نوستالژی ناشی از موسیقی را به ‌وجود می‌آورد و یک فعالیت فرهنگی بسیار مهم محسوب می‌شود، روی گردشگری مناطق هم تأثیر شگرفی دارد.

وی از آمادگی این معاونت برای سرمایه گذاری در رونق گردشگری موسیقی در سنندج خبر داد و بیان کرد: نشست هایی با مدیران شهری و هنرمندان حوزه موسیقی در این خصوص برگزار خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1285127
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.