حجت الاسلام مرتضی مالکی روز شنبه و در آستانه سالروز رحلت پیامبر مهر و رحمت در آیین قرائت زیارتنامه پیامبر اکرم(ص) در مسجد جامع این شهر با تشریح ابعاد شخصیتی حضرت خاتم (ص) اظهار داشت: ایشان در تمام ابعاد زندگی سر آمد زمان بود و الگویی برای همه بشریت تا همیشه در تاریخ است.
وی افزود: وحدت جامعه اسلامی از برکات وجودی پیامبر گرامی اسلام بود و امروز مشکلات جامعه بخاطر دوری از سبک زندگی پیامبر (ص) است.
حجت الاسلام مالکی تبعیت از سیره  پیامبر اکرم(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع) را موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: جوانان و نوجوانان ما باید با ابعاد زندگی پیامبر و ائمه معصومین تبعیت کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان دیواندره، با اشاره به اینکه پیامبر اسلام پیام صلح و دوستی برای جهانیان به ارمغان آورد، اضافه کرد: کشورهای اروپایی و استکبار جهانی که دم از صلح و آشتی و حقوق بشر می زنند با تربیت گروه های ضد انسانی در منطقه اهداف ضد بشری را دنبال می کنند و این کار مغایر با شعارهای توخالی و پوچ آنها است.  

حجت الاسلام مالکی گفت: تبیین ابعاد مختلف شخصیت والای رسول اکرم(ص) این اسوه حسنه و مکارم اخلاق یکی از ضرورت هایی است که باید در سطح گسترده بویژه در برنامه های فرهنگی و هنری مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: پیامبر اسلام (ص) در قرآن به عنوان الگو و اسوه حسنه معرفی شده و لازم است که شخصیت ایشان بیشتر در جامعه مطرح شود و مسئولان در برخورد با مردم از این بزرگوار درس بگیرند.
رییس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان دیواندره تاکید کرد: قرائت زیارت از دور پیامبر اعظم (ص) یک سنت پسندیده است اما نباید فقط به نفس زیارت اکتفا کنیم بلکه باید حضور پیامبر و دیدار یک مقام والای انسانی و الهی ایشان را درک کنیم.
شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری  شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.