نظام مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵۷ هزار و ۸۹۳ نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، افزود: ۶۸ هزار و ۲۷۳ نفر از این تعداد دانش آموز نیز در مقطع متوسطه اول و ۵۲ هزار و ۱۷۸ دانش آموز نیز در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: تمام این دانش آموزان برای دریافت کتاب‌های درسی خود در سامانه سناد ثبت نام کرده و از طریق کتاب فروشی‌ها و یا مدارس کتاب‌های خود را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: درزمینه توزیع کتاب‌های درسی فقط در پایه دهم بدلیل اینکه دانش آموزان این پایه دیرتر در سامانه ثبت نام کرده و کتاب هایشان نیزبا تاخیر چاپ شد با مشکلاتی مواجه بودیم که در حال حاضر در این مقطع نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه تحویل و توزیع کتاب‌های درسی در میان دانش آموزان منوط به ثبت نام در سامانه سناد است، گفت: در زمینه تامین کتاب‌های درسی مشکلی وجود ندارد،  اگر موارد جزیی نیز در این زمینه باشد بدلایل مختلفی از جمله عدم ثبت نام در سامانه سناد، جابجایی دانش آموز و یا تغییر رشته است و رفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: به همان تعداد دانش آموز که در سامانه سناد ثبت نام کرده باشند کتاب تامین شده و در حال حاضر حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب بین دانش آموزان استان در مقاطع مختلف توزیع شده است.

سال تحصیلی جاری (۹۹ - ۹۸) در استان کردستان در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی با ۱۲ هزار  و ۱۴۵ کلاس درس و حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با ۲۴ هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.