رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه اولین همایش بین المللی  ورزش و توسعه پایدار، اظهار داشت: نقش و کارکرد ورزش باید در توسعه مورد نظر قرارگیرد چرا که از مولفه‌های مهم است.
بهرام نصراللهی زاده با بیان اینکه منظور از توسعه، رشد صرف و یا پیشرفت نیست، افزود: وقتی از توسعه بحث می‌کنیم تنها یک بعد خاص از زندگی نیست بلکه فرآیندی چندبعدی است که به نیازهای مادی معنوی پاسخ داده و ظرفیت‌های مادی و غیرمادی  جامعه را روز به روز افزایش و نیازهای انسانی را تامین می‌کند. 
وی با تاکید بر اینکه توسعه زندگی را برای انسان‌ها، انسانی‌تر می‌کند، اضافه کرد: در دنیای جدید که شاهد آسیب‌ها و ناکامی‌ها و پیامدهای منفی هستیم، مسائل اجتماعی بسیار مهم است که غفلت از آن آسیب‌های جدی را به جامعه وارد خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان  تاکید کرد: توسعه فرآیندی است که اعتماد عمومی را افزایش،  رفتارها و مراودات اجتماعی را کم هزینه، تعهد  منافع جمعی را افزایش و حس نوعدوستی و همیاری بدون چشمداشت را تقویت می‌کند و به قانون حرمت می‌بخشد. 
نصراللهی زاده افزود: از مفهوم توسعه به عنوان فرآیند همه جانبه انتظار می‌رود که منجر به بهبود در زندگی و همزیستی اجتماعی شود.
وی با تاکید بر اینکه ورزش می‌تواند در این زمینه ها کارکرد داشته باشد از صاحبنظران حاضر در همایش خواست تا در  همایش‌های آتی این کارکردها را دستمایه تحلیل علمی خود قرار دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: ورزش با پرورش انسان سالم از نظر جسمی و روحی و تکامل شخصیت انسان می‌تواند کارکردهایی در بعد اجتماعی شدن، حل چالش‌های اجتماعی، افزایش انسجام ملی، تقویت حس تعلق به مکان، تقویت روحیه کار تیمی و جمعی و تعهد اجتماعی داشته باشد. 
نصراللهی زاده، به دارا بودن روحیه پهلوانی و توجه به دیگران در حوزه ورزش اشاره و اظهار داشت: در بخش صلح و دوستی در دنیا، دیپلماسی ورزشی می‌تواند کارگشا باشد که دیپلماسی پینگ پنگ از آن جمله کارکردهای ورزشی موثر در دینا به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد ورزش، حجم بزرگی تجارت و تولید و فعالیت اقتصادی در دنیا ورزش وجود دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تاید کرد: توسعه همه جانبه با استفاده از ورزش امکان پذیر است که باید با توجه بیشتر به ورزش، این مهم از حاشیه به متن زندگی آمده و از مولفه های مهم زندگی اجتماعی شود.
اولین همایش بین المللی  ورزش و توسعه پایدار با  محوریت  تاثیرات ورزش و سلامتی بر توسعه پایدار  با معرفی  صاحبان آثار برتر در دانشگاه کردستان به پایان رسید. 
۳۵۷ مقاله به دبیرخانه این همایش ۲ روزه ارسال شده بود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.