شهرام ملکی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای عمرانی بانه گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حوزه بازآفرینی شهری به مناطق مرزی و محروم توجه ویژه شده  اظهار داشت: در سال گذشته با هماهنگی راه و شهرسازی استان هفت پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد شده که احداث پارک، بهسازی معابر، احداث مدرسه، ارتقاء وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در این پروژه ها تعریف شده است.

 وی با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام شده یاد آور شد: توجه به حوزه عمران شهری و بافت های فرسوده که مساحت آنها از محدوده شهری بیشتر است در اولویت قرار گرفته و نگاه ویژه ای به باز آفرینی شهر شده است.

ملکی ادامه داد: تعدادی از این پروژه ها در محلات احمدآباد، ترخان آباد و سلیمان بگ اجرا شده و پیمانکاران و مجموعه راه و شهرسازی با برآوردی که انجام داده بودند این پروژه ها را به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

 وی اظهار داشت: برخی از پروژه های تعریف شده ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اجرای پروژه های بهسازی معابر قبل از اجرا بهسازی و بازسازی شبکه های آب فاضلاب و برق باید اجرا شود که با تعامل مجموعه شهرستان اقدامات اولیه در شبکه ها انجام شده است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: ۳۵ هزار متر مربع بازسازی شبکه معابر در محله احمد پیش بینی شده که ۸۰ درصد آن اجرایی شده است.

وی به پروژه پارک بابوس نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ردیف ملی باز آفرینی شهری تامین شده که در هفته آینده با انتخاب پیمانکار عملیات آن اغاز می شود.

ملکی در بخش دیگری از سخنانش به ارتقاء وضعیت جاده های روستایی اشاره کرد و افزود:در طرح ملی ابرار ۲۰۰ کیلومتر سهمیه بازسازی و بهسازی جاده های استان پیش بینی شده که ۱۲ کیلومتر آن در شهرستان بانه در ۲ محور تعریف شده که امکانات و ماشین آلات راهداری ترمیم، بهسازی و لایه قبل از آسفالت را انجام می دهند.

وی  پیچ کانی شیلان را یکی از نقاط حادثه خیر شهرستان بانه عنوان کرد و گفت: اداره راهداری و حمل نقل جاده ای قرار است با مشاورین گزینه مناسبی برای اصلاح این نقطه حادثه خیز انتخاب کنند و با ارائه طرح مطالعاتی و انتخاب پیمانکار این نقطه حادثه خیز اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه اعتبارات پیچ کانی شیلان برآورد نشده اضافه کرد: بخشی از اعتبارات این نقطه حادثه خیز از محل اعتباراتی که راهداری در اختیار دارد تامین بخشی نیز  از محل اعتبارات ملی یا استانی تامین می شود.

وی گفت: پروژه کنار گذر از ورودی سقز به سمت خروجی بانه به طول پنج کیلومتر اجرا می شود که تاکنون ۲ کیلومتر مشخص و عملیات تیغه‌زنی آن انجام شده و سه کیلومتر باقی مانده با رعایت اصول منابع طبیعی و با کمتر خسارت به منابع طبیعی انتخاب می شود.

ملکی اظهار داشت: پروژه بانه - سوته نیز به طول ۴۸ کیلومتر در اولویت قرار دارد که در سه مقطع کار به پیمانکار واگذار شده که یکی از نقاط، خروجی بانه به سمت بوئین به طول ۲هزار و ۵۰۰ متر که عملیات زیرسازی آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: مسیر گردنه قرجدابان به طول یک هزار و ۲۰۰ متر که عملیات اجرایی آن صد درصد انجام شده و انتهای مسیر گردنه قرجدابان به طول هشت کیلومتر که در حال حاضر خاکی است که برای کل پروژه ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد.

 در شهرستان بانه ۴۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تاکنون ۲۳۰ کیلومتر آن آسفالت شده و شاخص آسفالت راهها در این شهرستان ۴۸ درصد است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت د ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.