محمدرسول شیخی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۰۰ مورد از این واحدها برای خانوارهای روستایی زیرپوشش فاقد مسکن و با سرانه هر واحد ۶۰۰ میلیون ریال احداث و خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ واحد از این تعداد نیز با سرانه هر واحد ۸۰۰ میلیون ریال برای مددجویان شهری خریداری شده است، افزود: در زمینه تامین مسکن مددجویان زیرپوشش، اولویت با خانوارهای دارای جمعیت ۲ نفر به بالا است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: این نهاد برای تامین مسکن خانوارهای ۲ نفره، ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات و برای خانوارهای سه نفره به بالا نیز ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: این مبلغ برای مددجویان روستایی ۲۵۰ میلیون ریال بلاعوض و ۲۵۰ میلیون ریال به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه است، ضمن اینکه مددجویانی که از شهرها به روستاها مهاجرت می‌کنند نیز برای ساخت مسکن تسهیلات ویژه می‌گیرند.

شیخی‌زاده با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده میان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ساخت یک هزار واحد مسکن روستایی گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها این تعداد به ۵۰۰ واحد کاهش یافت و تاکنون ۳۰۰ واحد آماده تحویل است و احداث بقیه واحدها نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

سال گذشته ۳۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان احداث شد.

در حال حاضر بیش از ۱۳۴ هزار نفر از جمعیت استان کردستان زیرپوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که این میزان حدود ۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.