کامیل کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری انتخابات، بزرگترین و مهمترین وظیفه وزارت کشور است که با رعایت اصل بی طرفی، اعتماد عمومی مردم را به سیستم سیاسی کشور دوچندان افزایش میدهد و مجریان انتخابات باید بی طرفی، امانتداری و عمل به قانون را در اولویت قرار می دهند.

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها به عنوان زیر مجموعه وزارت کشور، مجری انتخابات هستند افزود: باید قانون را رعایت کنند و نبایستی تحت هیچ شرایطی اصل بی طرفی و حراست از حق الناس به عنوان یک وظیفه مهم و اساسی خدشه دار شود و قطعا به عنوان مسئول و مجری شخصاً ناظر بر تمامی مراحل اجرایی انتخابات خواهم بود.

کریمیان انتخابات را نمادی از دموکراسی و مردم سالاری برشمرد و اضافه کرد: مشارکت گسترده و پرشور مردم در انتخابات اسفندماه نشان دهنده اقتدار مردمی نظام اسلامی خواهد بود و بایستی عوامل برگزارکننده و مجریان انتخابات با نگاه بی‌طرفانه، بسترهای لازم را برای افزایش مشارکت سیاسی و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کنند.

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات سقز با بیان اینکه انتخابات، بزرگترین رخداد کشور که انسجام و قدرت منطقه ای و ملی و بین المللی ایران را به نمایش می گذارد بر مشارکت گسترده و پرشور مردم تاکید کرد.

وی خواستار آسیب شناسی انتخابات گذشته، مستندسازی فرایند برگزاری انتخابات، موانع مشارکت مردم، بستر سازی برای انتخابات پرشور، بررسی و آماده سازی زیرساخت های لازم، امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

شهرام ملکی، رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کردستان چند روز قبل، محمد نافع علایی‌نیا را به عنوان رئیس هیات بازرسی انتخابات این دوره از مجلس در سقز منصوب کرد.

در انتخابات یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی، هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی در روند برگزاری انتخابات حضور داند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

مردم شهرستان‌های سقز و بانه با حدود ۳۸۵ هزار نفر جمعیت به صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.